مقاله درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی :

مقاله درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در خرداد و تیر ۱۳۹۰ در مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه از صفحه ۱۰۳ تا ۱۱۱ منتشر شده است.
نام: درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش پرستاری
مقاله آموزش بالینی
مقاله محیط آموزش بالینی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پیش زمینه و هدف: یکی از مهم ترین عوامل شناخته شده در زمینه موفقیت برنامه های آموزشی پرستاری محیط های یادگیری است. محیط آموزش بالینی دارای نقش مهمی در یادگیری دانشجویان پرستاری می باشد. هرگونه اختلاف بین محیط بالینی واقعی و مورد انتظار دانشجویان پرستاری می تواند منجر به کاهش علاقه دانشجویان پرستاری به محیط های بالینی و افت عملکرد بالینی آنان گردد. هدف این پژوهش مقایسه ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی بالینی واقعی و مورد انتظار در بخش های داخلی – جراحی می باشد.
مواد و روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی – طولی می باشد. در این مطالعه ۷۵ دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه شرکت نمودند. در ابتدای ترم تحصیلی ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی مورد انتظار در ترم جاری تعیین شد و در انتهای سال تحصیلی نیز ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی واقعی در ترم جاری تعیین گردید. برای جمع آوری داده ها از «سیاهه محیط آموزشی بالینی» استفاده شد که حاوی ۴۹ سوال در ۶ حیطه می باشد. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS15 و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت.
یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین نمره ادراک دانشجویان پرستاری از محیط بالینی مورد انتظار
۱۴۰۵±۱۵۴۸۹ و میانگین نمره ادراک دانشجویان پرستاری از محیط بالینی واقعی ۱۲۷۸±۱۰۸۴۱ بوده است. آزمون تی با نمونه های وابسته نشان داد که تفاوت معنی دار آماری بین ادراک از محیط بالینی واقعی و مورد انتظار وجود دارد.
بحث و نتیجه گیری: شکاف موجود بین ادراک دانشجویان پرستاری از محیط بالینی واقعی و مورد انتظار می تواند تاثیرات منفی زیادی بر یادگیری بالینی آنان داشته باشد. این امر نشان دهنده توجه بیشتر مدیران آموزش پرستاری به محیط بالینی دانشجویان پرستاری می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.