مقاله گوهر دین و دینداری از منظر عرفان اسلامی (با تاکید بر رابطه آن با مراتب هستی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله گوهر دین و دینداری از منظر عرفان اسلامی (با تاکید بر رابطه آن با مراتب هستی) دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله گوهر دین و دینداری از منظر عرفان اسلامی (با تاکید بر رابطه آن با مراتب هستی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله گوهر دین و دینداری از منظر عرفان اسلامی (با تاکید بر رابطه آن با مراتب هستی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله گوهر دین و دینداری از منظر عرفان اسلامی (با تاکید بر رابطه آن با مراتب هستی) :

مقاله گوهر دین و دینداری از منظر عرفان اسلامی (با تاکید بر رابطه آن با مراتب هستی) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در فلسفه دین از صفحه ۷۱ تا ۹۸ منتشر شده است.
نام: گوهر دین و دینداری از منظر عرفان اسلامی (با تاکید بر رابطه آن با مراتب هستی)
این مقاله دارای ۲۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله طریقت
مقاله حقیقت
مقاله شریعت
مقاله وحدت شخصیه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
«گوهر دین و دینداری» مساله ای فلسفی – کلامی است که بستر آن مغرب و زمان رویش آن رنسانس می باشد. دو نظریه «تجربه دینی» و «حکمت خالده» از دیدگاههای مطرح در این زمینه اند. در نگرش اول گوهر دین، تجربه ای است که سبب می شود، فاعل آن تجربه، دیندار تلقی گردد و صدف مجموعه عقاید خواهد بود که با وصول به گوهر از آن استغنا حاصل می شود و در نظریه دوم دین دارای دو ساحت ظاهری و باطنی است و سطح باطنی آن توحیدی است که به صورت حکمت خالده در درون انسان تجلی نموده و صدف نیز سنت هایی هستند که رهنمون به سوی گوهرند. در عرفان اسلامی، دین حقیقتی واحد است که دارای تجلیات سه گانه ظاهری، باطنی و بطن الباطنی می باشد؛ لایه باطنی وحدت شخصیه و گوهر دین است و جلوه های ظاهری، اگر چه به عنوان صدف مطرح می شوند، اما رقیقه همان حقیقت باطنی است، پس هیچ گاه قابل زوال نخواهند بود. دینداری نیز حقیقتی سه لایه است که گوهر آن، شهود حق الیقینی توحید عرفانی است؛ بنابراین گوهر دین و دینداری بایکدیگر متناظرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.