مقاله میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۸ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۸ :

مقاله میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۸ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۹ در پیاورد سلامت از صفحه ۴۴ تا ۵۳ منتشر شده است.
نام: میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۸
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزشیابی
مقاله بیمارستان
مقاله رضایت بیمار

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: در ارزشیابی بیمارستان ها بایستی به نیازهای بیماران توجه شود تا بیمارستان ها بتوانند در راستای تحقق اهداف خود پاسخگوی هزینه های هنگفت صرف شده در این بخش باشند. مطالعه حاضر به ارزیابی رضایت بیماران در حیطه هایی پرداخته که در برنامه ارزشیابی بیمارستان ها به عنوان عاملی کلیدی مد نظر قرار می گیرد.
روش بررسی: این بررسی مقطعی با تکمیل پرسشنامه توسط ۱۲۰ تن از بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران با نمونه گیری تصادفی ساده و بر اساس فرمول محاسبه حجم نمونه انجام شد. در پرسشنامه مشخصات دموگرافیک، شغلی و وضعیت بیمه ای بیماران و نیز ابعاد رضایت مندی آنها از خدمات بالینی، تغذیه، محیط و امکانات بیمارستان مطرح گردید.
یافته ها: محدوده سنی شرکت کنندگان در این مطالعه ۱۱ تا ۸۰ سال است که ۶۱۹% آنها را زنان و ۳۸۱% را مردان تشکیل داده اند. ۷۸۱% بیماران در این مطالعه بطور کلی از وضعیت موجود در بیمارستان رضایت داشتند و در موارد مربوط به محیط و امکانات بیمارستان، خدمات ارایه شده از سوی پرسنل بالینی و وضعیت تغذیه، میان رضایت مندی بیماران بستری در سه بیمارستان تحت مطالعه تفاوت معنادار مشاهده شد.
بحث و نتیجه گیری: همبستگی مثبت و قوی میان شاخص محیط بیمارستان و رضایت بیماران مشاهده شد که با برنامه ریزی در جهت بهبود وضعیت بیمارستان می توان به افزایش رضایت بیماران اقدام نمود. همچنین همبستگی مثبت و قوی میان رضایت بیماران و احساس سلامت وجود دارد که نقش بسزای کادر درمانی را در جلب رضایت و اعتماد بیماران نشان میدهد. بنابراین مسوولین بیمارستان ها بایستی نسبت به رفع نارضایتی های موجود و بهبود کیفیت خدمات ارایه شده در بیمارستان ها اقدام نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.