مقاله بررسی مقایسه ای جهت مندی ترسیم اشکال در کودکان پیش دبستانی و دبستانی شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مقایسه ای جهت مندی ترسیم اشکال در کودکان پیش دبستانی و دبستانی شهر تهران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مقایسه ای جهت مندی ترسیم اشکال در کودکان پیش دبستانی و دبستانی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسه ای جهت مندی ترسیم اشکال در کودکان پیش دبستانی و دبستانی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مقایسه ای جهت مندی ترسیم اشکال در کودکان پیش دبستانی و دبستانی شهر تهران :

مقاله بررسی مقایسه ای جهت مندی ترسیم اشکال در کودکان پیش دبستانی و دبستانی شهر تهران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۹۰ در پژوهش در علوم توانبخشی از صفحه ۱ تا ۱۰ منتشر شده است.
نام: بررسی مقایسه ای جهت مندی ترسیم اشکال در کودکان پیش دبستانی و دبستانی شهر تهران
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جهت مندی
مقاله ترسیم اشکال ثابت
مقاله دست برتری
مقاله پیش دبستانی
مقاله دبستانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: این پژوهش به منظور مقایسه جهت مندی ترسیم اشکال ثابت در کودکان پیش دبستانی و دبستانی با توجه به نقش دست برتری در آنان انجام پذیرفته است.
مواد و روش ها: در پژوهش مقطعی حاضر، ۱۶۰ کودک (۸۰ دختر و ۸۰ پسر) با میانگین سنی ۷۹۶ در مقاطع پیش دبستانی و دبستانی به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده آزمون دست برتری چاپمن (۱۹۸۷) و مقیاس جهت ترسیم اشکال ثابت بود. برای تجزیه و تحلیل داده های آماری پژوهش از آزمون مجذور کا استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که بین جهت مندی ترسیم اشکال ثابت با دست برتری رابطه وجود دارد (p=0.001) و نیز جهت مندی ترسیم اشکال ثابت در کودکان پیش دبستانی و دبستانی متفاوت است (۰۰۰۹، (p=0.007 همچنین نتایج نشان داد که جهت مندی ترسیم اشکال ثابت در کودکان پیش دبستانی و دبستانی تحت تاثیر دست برتری است (۰۰۰۹، (p=0.010.
بحث: راست دستی یا چپ دستی از عوامل تاثیرگذار بر روی عملکردها و عادات و حرکات افراد بوده و از آنجاییکه راست دست ها و چپ دست ها بازنمایی متفاوتی از دست خود دارند، بنابراین با دو ساختار و راهبرد متفاوت شناختی در چپ دست ها و راست دست ها مواجه هستیم. این تحقیق کاربردهای مهمی در تشخیص مشکلات رسم اشکال و همینطور نگارش حروف الفبای فارسی دارد، پیشنهاد می شود با تداوم چنین تحقیقاتی در گروههای خاص از جمله نابینایان، افراد کم توان ذهنی و افراد با ناتوانی های یادگیری بتوان به الگوهای بهنجار و نابهنجار ترسیم اشکال در کودکان ایرانی دست یافت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.