مقاله بررسی ارتباط مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی ارتباط مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ارتباط مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان :

مقاله بررسی ارتباط مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۹۰ در پژوهش در علوم توانبخشی از صفحه ۱ تا ۸ منتشر شده است.
نام: بررسی ارتباط مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله عملکرد ریاضی
مقاله آگاهی واجی
مقاله دانش آموز سال اول دبستان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
یادگیری عددی یکی از اجزای اساسی آموزش است و نقص در ادراک ریاضی نه تنها عملکرد در مدرسه بلکه عملکرد زندگی روزمره را آسیب می رساند. مطالعات تجربی کمی در زمینه فاکتورهای شناختی موثر بر مهارت ریاضی به ویژه در میان کودکان دبستانی انجام شده است. لذا لازم است فاکتورهای شناختی زیر بنایی در رشد توانایی ریاضی در جنبه های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و از آنجاییکه در حل مسایل این حوزه تحصیلی از پردازش صداهای گفتاری استفاده می شود، آگاهی واج شناختی می تواند از جمله این فاکتورها باشد.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی تحلیلی و مقطعی بود و ۷۰ دانش آموز پایه اول که دارای هوش طبیعی بوده و سابقه مردودی در پایه اول و مشکلات شنوایی و زبانی نداشتتند به صورت تصادفی انتخاب شدند و تحت آزمون آگاهی واجی و آزمون ریاضات ایران کی مت قرار گرفتند. پس از اجرای آزمون برطبق دفترچه راهنما امتیازهای آن در برگه های مربوطه ثبت شد و اطلاعات حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: مهارت کل آگاهی واجی و کل عملکرد ریاضی با یکدیگر ارتباط دارند (ضریب همبستگی ۰۹۴۷) و همچنین بین نمره هر یک ا ز خرده آزمونهای مهارت آگاهی واجی و نمره هر یک از خرده آزمونهای عملکرد ریاضی در نمونه مورد بررسی ارتباط معناداری وجود دارد و بیشترین ارتباط مربوط به حذف واج میانی و شمارش با ضریب همبستگی ۰۷۴ و کمترین ارتباط مربوط به تجزیه واجی و هندسه با ضریب همبستگی ۰۴۲ می باشد.
بحث: نتایج پژوهش حاضر با سایر پژوهش های انجام شده همخوانی دارد ضریب همبستگی میان دو متغییر در پژوهش های انجام شده متفاوت است که می توان علت را به تفاوت در تعداد متغییرهای مورد پژوهش، تقسیم بندی متفاوت از مهارت آگاهی واجی و عملکرد ریاضی، آزمون های متفاوت استفاده شده در پژوهش ها نسبت داد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.