مقاله فرصت های یادگیری برای دانشجویان پزشکی در سازمان انتقال خون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله فرصت های یادگیری برای دانشجویان پزشکی در سازمان انتقال خون دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فرصت های یادگیری برای دانشجویان پزشکی در سازمان انتقال خون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فرصت های یادگیری برای دانشجویان پزشکی در سازمان انتقال خون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فرصت های یادگیری برای دانشجویان پزشکی در سازمان انتقال خون :

مقاله فرصت های یادگیری برای دانشجویان پزشکی در سازمان انتقال خون که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۰ در فصلنامه پژوهشی خون از صفحه ۱۲۲ تا ۱۲۹ منتشر شده است.
نام: فرصت های یادگیری برای دانشجویان پزشکی در سازمان انتقال خون
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله انتقال خون
مقاله آموزش پزشکی
مقاله یادگیری

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: نگرانی از عوارض ناشی از انتقال خون سبب گردیده تا به افزایش دانش در حوزه طب انتقال خون به عنوان راه کاری برای بهبود کیفیت مراقبت از بیمار و کاهش هزینه های سلامت توجه شود. این مطالعه قصد دارد با نشان دادن فرصت های یادگیری در سازمان انتقال خون برای دانشجویان پزشکی، این مراکز را به عنوان بخشی از عرصه آموزشی طب انتقال خون معرفی نماید.
مواد و روش ها:در یک مطالعه نیمه تجربی، تعداد ۱۴ دانشجوی پزشکی در یک دوره ۶ روزه در سازمان انتقال خون اصفهان، فرصت های یادگیری طب انتقال خون را تجربه کردند. در پایان دوره، دانش دانشجویان طی آزمونی سنجیده شد و پس از شش ماه، ماندگاری اطلاعات آن ها اندازه گیری گردید. نمرات دانشجویان با استفاده از آزمون ویلکاکسون و استفاده از نرم افزار ۱۸ SPSS مقایسه شد.
یافته ها: میانگین نمرات دانشجویان در آزمون اول ۲±۱۵۷ (از ۲۰) بود و در آزمون شش ماه بعد، میانگین نمرات به ۲±۱۲۸ از بیست تقلیل یافت .(p<0.001) در رابطه با نظر سنجی انجام شده، ۸۵۷% شرکت کنندگان این دوره را برای دانشجویان پزشکی دوره بالینی توصیه کرده و ۷۱۴% آن ها در پایان دوره، خود را در مورد انتخاب فرآورده های خونی توانمند می دانستند.
نتیجه گیری: آموزش طب انتقال خون باید به صورت همکاری گروه های آموزشی انجام گیرد و آموزش محیط های بالینی کافی نمی باشد. سازمان انتقال خون به عنوان مرکز تهیه و توزیع فرآورده های خونی می تواند فرصت های یادگیری ویژه ای برای دانشجویان پزشکی فراهم آورد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.