مقاله بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مولفه های هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مولفه های هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مولفه های هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مولفه های هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مولفه های هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه :

مقاله بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مولفه های هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۸ در مطالعات روانشناسی تربیتی از صفحه ۱ تا ۱۲ منتشر شده است.
نام: بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مولفه های هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله خودآگاهی هیجانی
مقاله کنترل تکانه
مقاله هوش هیجانی
مقاله استعداد اعتیاد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
این پژوهش با هدف بررسی رابطه ویژگی های هیجانی و خود آگاهی و کنترل تکانه، به عنوان ویژگی های روانی با استعداد اعتیاد انجام گرفته تا با استناد به یافته های آن، پیشنهادات مناسب برای پیشگیری ارایه شود.
روش تحقیق، توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر زاهدان بوده که تعداد ۱۰۰ نفر دانش آموز پسر به روش تصادفی انتخاب شده اند.
ابزارهای پژوهشی، مقیاس های خود آگاهی هیجانی و کنترل تکانه از هوش هیجانی (بار- آن) و مقیاس استعداد اعتیاد (A.P.S) می باشد. اطلاعات گردآوری شده برای بررسی رابطه بین متغیرها با روش آماری همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها نشان دادند که بین خودآگاهی هیجانی و استعدد اعتیاد رابطه منفی معنادار ۰۳۹۱- و بین کنترل تکانه و استعداد اعتیاد رابطه منفی معنادار ۰۵۸۲- وجود دارد.
یکی از روش های ایجاد مقاومت در بین دانش آموزان و مدارس و نوجوانان در مقابل سو استفاده از مواد مخدر، تقویت عوامل هوش هیجانی، به خصوص خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.