مقاله نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه :

مقاله نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در روان شناسی کاربردی از صفحه ۸۲ تا ۹۴ منتشر شده است.
نام: نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه
این مقاله دارای ۱۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله حمایت اجتماعی
مقاله سازگاری اجتماعی
مقاله نیازهای بنیادین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: پ‍ژوهش حاضر با هدف بررسی نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه انجام شد.
روش: روش پژوهش همبستگی و جامعه مورد نظر کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه آموزش و پرورش منطقه طارم استان قزوین در سال تحصیلی۸۷-۱۳۸۶ بود. گروه نمونه ۱۶۰ دانش آموز شامل ۸۰ دختر و ۸۰ پسر بودند که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه نیازهای بنیادین دانش آموزان (برنز، وانس، داین، سیدوکرسکی و استاکول، ۲۰۰۶)، پرسشنامه حمایت اجتماعی (واکس، فیلیپس، هالی، تامپسون، ویلیامز و استورات (۱۹۸۶) و پرسشنامه سازگاری دانش آموزان (سینها و سینگ، ۱۹۹۳) بود. داده ها با استفاده از تحلیل مسیر، تحلیل شد.
یافته ها: یافته ها نشان داد که اثر مستقیم جنس بر نیازهای بنیادین و سازگاری اجتماعی معنادار است، ولی بر حمایت اجتماعی معنادار نیست. اثر غیرمستقیم جنس بر سازگاری و حمایت اجتماعی معنادار است، در حالی که اثر کلی جنس بر نیازهای بنیادین معنادار نیست. اثر مستقیم حمایت اجتماعی بر سازگاری اجتماعی معنادار است.
نتیجه گیری: از آن جا که که نیازهای ینیادی و حمایت اجتماعی می تواند بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان تاثیرگذار باشد. می توان از این اطّلاعات در راستای برنامه ریزی جهت تامین نیازهای بنیادی و حمایت اجتماعی آن ها بهره جست و سازگاری اجتماعی دانش آموزان را افزایش داد و یا از از شدت ناسازگاری جلوگیری کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.