مقاله بررسی اثربخشی درمان عقلانی- عاطفی Ellis بر کاهش اضطراب امتحان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثربخشی درمان عقلانی- عاطفی Ellis بر کاهش اضطراب امتحان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثربخشی درمان عقلانی- عاطفی Ellis بر کاهش اضطراب امتحان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثربخشی درمان عقلانی- عاطفی Ellis بر کاهش اضطراب امتحان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثربخشی درمان عقلانی- عاطفی Ellis بر کاهش اضطراب امتحان :

مقاله بررسی اثربخشی درمان عقلانی- عاطفی Ellis بر کاهش اضطراب امتحان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مرداد ۱۳۸۹ در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه ۳۱۰ تا ۳۱۵ منتشر شده است.
نام: بررسی اثربخشی درمان عقلانی- عاطفی Ellis بر کاهش اضطراب امتحان
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله درمان عقلانی- عاطفی
مقاله اضطراب امتحان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: اضطراب امتحان یک پدیده جهانی است. این پدیده یک مشکل آموزشی مهم است که سالیانه میلیون ها دانش آموز در سراسر جهان آن را تجربه می نمایند. نتایج پژوهش ها نشان داد که میزان همه گیری شناسی اضطراب امتحان در دانش آموزان حدود ۳۰ درصد است و پیشرفت تحصیلی مبتلایان به مراتب پایین تر از سابر دانش آموزان می باشد.
روش ها: مطالعه آزمایشی حاضر در بین ۱۸۰ دانش آموز مقطع راهنمایی انجام شد که به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش (۹۰ نفر) و شاهد (۹۰ نفر) قرار گرفتند. برای اجرای این پژوهش، طرح آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با استفاده از آزمون اضطراب امتحان اجرا شد و گروه آزمایش تحت ده جلسه درمانی (هر هفته دو جلسه ۴۵ دقیقه ای) بود. نتایج با روش تحلیل واریانس آنالیز شد.
یافته ها: بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنی داری از لحاظ آماری وجود داشت (p<0.029, f=4.824). به عبارت دیگر با مقایسه میانگین گروه های آزمایش و شاهد مشاهده شد که اضطراب امتحان دانش آموزان دختری که در برنامه درمانی شرکت داشتند، کاهش یافت.
نتیجه گیری: درمان های شناختی، عاطفی و هیجانی در درمان اضطراب امتحان دانش آموزان دختر تاثیر دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.