مقاله مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان :
مقاله مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در مجله علمی پزشکی جندی شاپور از صفحه ۲۵۵ تا ۲۶۳ منتشر شده است.
نام: مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان
این مقاله دارای ۹ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله توالی حرکتی
مقاله یادگیری صریح
مقاله یادگیری ضمنی
مقاله سالمندان
چکیده و خلاصهای از مقاله:
زمینه و هدف: یادگیری حرکتی در سالمندان برای توانبخشی و تمرین درمانی آنان امری ضروری است. هدف این پژوهش بررسی نقش اطلاعات قبل از انجام تکلیف توالی حرکتی در سرعت و دقت اجرای تکلیف و یادگیری آن در سالمندان بود.
روش بررسی: در این پژوهش مداخله ای، یادگیری توالی حرکتی در دو گروه از سالمندان (هر گروه ۱۵ نفر) شامل یک گروه مطلع از اجزا توالی (یادگیری صریح) و یک گروه غیر مطلع از ترتیب توالی (یادگیری ضمنی) مورد مقایسه قرار گرفت. آزمون های آماری تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر برای اندازه گیری های زمان واکنش و خطای پاسخ، تی زوج شده برای مقایسه داده های منظم و نامنظم یک گروه و تی مستقل برای مقایسه داده های دو گروه یادگیری صریح و ضمنی مورد استفاده قرار گرفتند.
یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که در هر دو گروه صریح و ضمنی زمان واکنش و خطا در پاسخ با انجام تمرین کاهش می یابد. مقایسه دو نوع یادگیری صریح و ضمنی در سرعت (زمان واکنش) و دقت (خطای پاسخ) نیز نشان داد که در گروه ضمنی تعداد خطاها و زمان واکنش کمتر از گروه صریح بوده است.
نتیجه گیری: هر دو نوع شرایط یادگیری صریح و ضمنی موجب یادگیری حرکتی در سالمندان می گردد، ولی بهتر است در یادگیری حرکتی سالمندان از شرایط ضمنی استفاده شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.