مقاله بررسی نیازهای آموزشی جسمانی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نیازهای آموزشی جسمانی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نیازهای آموزشی جسمانی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نیازهای آموزشی جسمانی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نیازهای آموزشی جسمانی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس :

مقاله بررسی نیازهای آموزشی جسمانی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۸ در نشریه دانشکده پرستاری و مامایی از صفحه ۳۲ تا ۳۷ منتشر شده است.
نام: بررسی نیازهای آموزشی جسمانی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نیازهای آموزشی
مقاله مولتیپل اسکلروزیس
مقاله انجمن مولتیپل اسکلروزیس ایران
مقاله نیازهای جسمانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: مولتیپل اسکلروزیس بیماری مزمن پیشرونده سیستم عصبی مرکزی است که دارای علایم و عوارض ناتوان کننده می باشد. با توجه به عوارض و مشکلات ناشی از بیماری مولتیپل اسکلروزیس در بیماران سبب می شود آنها به آموزش ها نیاز بیشتری داشته باشند.
هدف: هدف از این پژوهش تعیین نیازهای آموزشی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس عضو انجمن مولتیپل اسکلروزیس ایران می باشد.
مواد و روشها: در این پژوهش توصیفی تعداد ۱۷۴ بیمار مراجعه کننده به انجمن مولتیپل اسکلروزیس ایران مورد مطالعه قرار گرفتند نمونه ها به صورت در دسترس از بین مراجعه کنندگان به انجمن مولتیپل اسکلروزیس انتخاب شدند. افرادی که خصوصیات واحدهای مورد پژوهش را دارا بودند، وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه بود که در ۴ بخش تنظیم گردید.
قسمت اول شامل اطلاعات دموگرافیک، بخش دوم شامل ۱۶ سوال، بخش سوم شامل ۸ سوال و بخش چهارم شامل ۲۳ سوال بود.
اندازه گیری اعتبار پرسشنامه از روش اعتبار محتوا و پایایی از طریق آلفای کرونباخ وآزمون مجدد اندازه گیری شد و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و آزمون های کروسکال والیس، من ویتنی کای دو و ضریب همبستگی اسپیر من در سطح معنی داری p<0.05 تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که محدوده سنی اکثر واحدهای مورد پژوهش (۲۶۴ درصد) در گروه سنی ۳۹-۳۲ سال، ۷۱۳ درصد زن، ۵۹۸ درصد متاهل بودند. ۲۷۷ درصد سابقه ابتلا به بیماری کمتر از ۳ سال داشتند. بعلاوه، نتایج پژوهش نشان داد که ۳۹۱ درصد واحدهای مورد پژوهش احساس نیاز به آموزش در حد بالا داشتند، ۰۶ درصد واحدهای مورد پژوهش نیاز به آموزش در حد بالا در مورد ماهیت بیماری داشتند. ۹۴ درصد واحدهای مورد پژوهش در مورد مشکلات جنسی نیاز به آموزش داشتند،۶۴۸ درصد واحدهای مورد پژوهش در مورد مشکلات حرکتی و ۶۴ درصد واحدهای مورد پژوهش در مورد مشکلات ادراری نیاز به آموزش داشتند. همچنین بین نیاز آموزشی جسمانی و تحصیلات ارتباط معنی داری وجود داشت (P=0.027)، بین نیاز آموزشی جسمانی و دفعات بستری ارتباط معنی داری وجود داشت (P=0.004).
بحث و نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که بیشترین میزان نیاز به آموزش به ترتیب در زمینه مشکلات جنسی (۹۶ درصد)، مشکلات حرکتی ۶۴۸ درصد) و مشکلات ادراری (۶۴ درصد) و کمترین میزان نیاز به آموزش در زمینه مشکلات دفعی (۴۱ درصد) بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.