مقاله ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور :

مقاله ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در فناوری آموزش (فناوری و آموزش) از صفحه ۶۱ تا ۷۵ منتشر شده است.
نام: ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور
این مقاله دارای ۱۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزیابی
مقاله تربیت معلم
مقاله معلمان ابتدایی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به این که یکی از راه های توسعه آموزش و پرورش، ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش و تربیت معلمان کارآمد می باشد، پژوهش حاضر به ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان مدارس ابتدایی پرداخته است. برای انجام این پژوهش از روش مطالعه کمی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری شامل مدیران مدارس ابتدایی، کارشناسان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر قم در سال تحصیلی ۸۸-۸۷ می باشد. برای انتخاب نمونه مدیران، از روش نمونه گیری “طبقه ای” متناسب با حجم، و برای تعیین نمونه کارشناسان و مدرسان از روش نمونه گیری “هدفمند” استفاده شده است. در این زمینه دیدگاه های ۱۶۲ مدیر و ۲۰ کارشناس و مدرس مراکز تربیت معلم، که دارای سوابق برجسته آموزشی بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی سوالات پرسش نامه و مصاحبه، توسط چند نفر از استادان و تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تایید شده است. پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ ۰۸۷ برآورد گردیده است. برای تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از پرسش نامه، از نرم افزار آماری SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده شد و تجزیه و تحلیل مصاحبه با روش مقوله بندی انجام گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که در فرآیند آموزش و تربیت معلمان، باید به تدوین محتوا و مواد درسی کارآمد و به روز، به کارگیری مدرسان با تجربه و کارآمد، برگزاری دوره های کارورزی و امکانات و تجهیزات مراکز متناسب با نیازهای معلمان توجه شود. در این راستا، به جهت رشد سریع تحولات علمی جهان و نیازهای روز جامعه، ایجاد حداکثر انعطاف در برنامه های آموزشی تربیت معلم، به گونه ای که بازنگری و اصلاح و تکمیل برنامه ها امکان پذیر باشد، مورد تاکید قرار گرفت. در نهایت، پیشنهاد هایی برای بهبود آموزش معلمان ابتدایی ارایه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.