مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر زنجان در سال ۸۹-۱۳۸۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر زنجان در سال ۸۹-۱۳۸۸ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر زنجان در سال ۸۹-۱۳۸۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر زنجان در سال ۸۹-۱۳۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر زنجان در سال ۸۹-۱۳۸۸ :

مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر زنجان در سال ۸۹-۱۳۸۸ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۰ در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از صفحه ۷۸ تا ۸۵ منتشر شده است.
نام: بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر زنجان در سال ۸۹-۱۳۸۸
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش
مقاله کیفیت زندگی
مقاله آسم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: آسم شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی است که موجب اختلال در کیفیت زندگی به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی سلامت کودکان می شود. آموزش های برنامه ریزی شده از رموز موفقیت در کنترل سلامتی بیماران مزمن می باشد، به طوری که متعاقب اجرای آن تا ۷۰ درصد از هزینه ها و ضریب اشغال تخت های مراکز درمانی کاسته می شود. لذا این مطالعه با هدف بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان مبتلا به آسم انجام شد.
روش بررسی: در یک مطالعه نیمه تجربی تاثیر مقایسه ای آموزش به دو روش گروهی و لوح فشرده بر کیفیت زندگی ۸۰ کودک مبتلا به آسم مراجعه کننده به کلینیک آسم زنجان مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای شامل اطلاعات دموگرافیک و کیفیت زندگی (PedAQLQ)در ابعاد جسمانی، روحی – روانی و اجتماعی بود. نمونه ها ابتدا به روش غیر تصادفی انتخاب و سپس به روش تصادفی در دسترس به دو گروه تقسیم شدند. اطلاعات توسط پژوهشگر به روش مصاحبه قبل و یک ماه بعد از آموزش اخذ و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین نمرات و رتبه کیفیت زندگی واحدهای مورد مطالعه بر اساس رتبه بندی WHO بعد از آموزش در هر دو گروه آموزش لوح فشرده و گروهی ارتقا داشتند. به طوری که به لحاظ آماری تفاوت معناداری در دو روش آموزش مشاهده شد (P<0.05).
نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که نه تنها آموزش در ارتقای کیفیت زندگی موثر بوده، بلکه نوع آموزش در تغییر آن نقش بسزایی داشته است. به طوری که آموزش لوح فشرده بر کیفیت زندگی کودکان مبتلا به آسم موثرتر بود، در نتیجه جهت حفظ و ارتقای کیفیت زندگی این کودکان این روش آموزشی توصیه می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.