مقاله معاد جسمانی از منظر دو حکیم آقا علی مدرس زنوزی و آیت اله رفیعی قزوینی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله معاد جسمانی از منظر دو حکیم آقا علی مدرس زنوزی و آیت اله رفیعی قزوینی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله معاد جسمانی از منظر دو حکیم آقا علی مدرس زنوزی و آیت اله رفیعی قزوینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله معاد جسمانی از منظر دو حکیم آقا علی مدرس زنوزی و آیت اله رفیعی قزوینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله معاد جسمانی از منظر دو حکیم آقا علی مدرس زنوزی و آیت اله رفیعی قزوینی :
مقاله معاد جسمانی از منظر دو حکیم آقا علی مدرس زنوزی و آیت اله رفیعی قزوینی که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۸ در جاویدان خرد از صفحه ۷۱ تا ۹۱ منتشر شده است.
نام: معاد جسمانی از منظر دو حکیم آقا علی مدرس زنوزی و آیت اله رفیعی قزوینی
این مقاله دارای ۲۱ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله معاد جسمانی
مقاله ابوالحسن رفیعی قزوینی
مقاله آقا علی زنوزی
مقاله سبیل الرشاد فی اثبات المعاد
مقاله بدن مثالی
مقاله حرکت جوهری
چکیده و خلاصهای از مقاله:
معاد جسمانی از اصول عقاید اسلامی است که خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت از آن یاد کرده است، تا قرن دهم هجری حکیمان اسلامی تنها راه اثبات آن را تعبد به وحی می دانستند، ولی در قرن یازدهم هجری صدر المتألهین شیرازی (متوفی ۱۰۵۰ ه.ق) افزون بر آن به برهانی کردن آن نیز همت گماشت. نظریه او مورد نقد فیلسوفان بعدی، از جمله مرحوم آقا علی مدرس زنوزی طهرانی (ره) (متوفی ۱۳۰۷ ه.ق) قرار گرفت. وی با نقد صدرالمتألهین به طرح نظریه ابتکاری خود در این موضوع پرداخت که بعدها مورد پذیرش برخی از اعاظم و اکابر فلاسفه اسلامی، از جمله حکیم متاله مرحوم آیه اله میرزا ابوالحسن رفیعی قزوینی ره (متوفی ۱۳۹۵ ه.ق) قرار گرفت. به عقیده آقا علی مدرس (ره) بر خلاف تصور رایج میان عوام متشرعه، معاد جسمانی، نزول دوباره نفس پس از مفارقت از بدن به همان بدن عنصری دنیوی با حفظ مرتبه دنیویت آن نیست، زیرا این امر از مستحیلات عقلیه است، بلکه معاد جسمانی صعود بدن در اثر حرکات جوهریه و استکمالات ذاتیه به سوی نفس مفارق است.
ما در این نوشتار با استفاده از کلمات حکیم موسس مرحوم آقا علی مدرس (ره) به شرح و توضیح نظریه علامه رفیعی (ره) در باب معاد جسمانی می پردازیم.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.