مقاله مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار :

مقاله مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در اصول بهداشت روانی از صفحه ۳۲۲ تا ۳۳۳ منتشر شده است.
نام: مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اختلال نقص توجه بیش فعالی
مقاله کارکردهای اجرایی
مقاله کودک
مقاله ناتوانی در یادگیری

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: این پژوهش جهت مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ناتوانی در یادگیری و بهنجار انجام شد.
روش کار:پژوهش مقایسه ای حاضر بر روی تمامی دانش آموزان سوم ابتدایی تا اول راهنمایی که در سال ۱۳۸۶ در مدارس عادی و مرکز کودکان استثنایی شهر اردبیل تحصیل می کردند اجرا شد. شصت آزمودنی شامل ۲۰ پسر مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی، ۲۰ کودک مبتلا به ناتوانی در یادگیری و ۲۰ کودک عادی، به شیوه خوشه چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه کانرز، آزمون قلب ها و گل ها، آزمون سیمون ۱ و ۲، آزمون جستجوی دیداری و آزمون ارزیابی هوش ریون استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره و آزمون تعقیبی LSD تحلیل گردیدند.
یافته ها: نتایج تفاوت معنی داری در زمینه کارکردهای اجرایی بین سه گروه نشان دادند(P<0.00) . کودکان دارای اختلال نقص توجه بیش فعالی نسبت به کودکان دچار ناتوانی در یادگیری، نمرات بالاتری را در حافظه فعال کسب کردند(P<0.05) ، اما از نظر بازداری تفاوت معنی داری نداشتند(P>0.05) . کودکان مبتلا به ناتوانی در یادگیری نسبت به کودکان بهنجار در هر دو زمینه بازداری و حافظه فعال نمرات کمتری کسب کردند (P<0.01).
نتیجه گیری: کودکانی که از ناتوانی در یادگیری رنج می برند، در مقایسه با کودکان بهنجار و کودکان دارای اختلال نقص توجه بیش فعالی، اختلال بیشتری در کارکردهای اجرایی دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.