مقاله شناسایی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر یزد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر یزد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر یزد :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه های نظام آموزش و پرورش می تواند تحول کیفی اهداف، برنامه ها، روش ها، شیوه ها و در نتیجه اثر بخشی آموزش ها را به دنبال داشته باشد. هدف پژوهش حاضر شناسایی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر یزد بود. از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شد . جامعه آماری شامل تمامی معلمان مدارسهوشمند دوره ابتدایی شهر یزد ۰۵۱ نفر بود. که با استفاده از فرمول کوکران تعداد ۱۹۱ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. که برای اعتبار بیشتر نتایج تعداد ۲۲۱ نفر به عنوان حجم نمونه نهایی در نظر گرفته شد. سپس از طریق نمونه گیری تصادفی خوشهای، از هر منطقه آموزش و پرورش هشت مدرسه هوشمند انتخاب شدند. برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد . اطلاعاتجمع آوری شده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی مثل میانگین و آزمون های استنباطی فریدمن، آزمون T و آزمون F مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داد که موانع فردی، اقتصادی، فرهنگی – آموزشی و زیرساختی فنی به – ترتیب بیشترین تاثیر را بر عدم استفاده فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی معلمان دارند. همچنین بین معلمان زن و مرد در اثرگذاری موانع فردی و اقتصادی تفاوت معناداری وجود دارد. به علاوه موانع موثر بر عدم استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از لحاظ سابقه تدریس نیز معنادار می باشد. پژوهش حاضر، پیشنهاد می کند برنامهریزیهای لازم برای رفع موانع اثر گذار بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت پذیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.