مقاله بکارگیری طراحی داخلی در فضاهای اداری و تاثیر آن بر میزان رضایت وآرامش روانی کاربران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بکارگیری طراحی داخلی در فضاهای اداری و تاثیر آن بر میزان رضایت وآرامش روانی کاربران دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بکارگیری طراحی داخلی در فضاهای اداری و تاثیر آن بر میزان رضایت وآرامش روانی کاربران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بکارگیری طراحی داخلی در فضاهای اداری و تاثیر آن بر میزان رضایت وآرامش روانی کاربران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بکارگیری طراحی داخلی در فضاهای اداری و تاثیر آن بر میزان رضایت وآرامش روانی کاربران :

 

 

 

خلاصه :

 

 

این مقاله به بررسی معماری داخلی فضاهای اداری به عنوان رویکردی اثر گذار در جهت کاهش تنش و کنش نامطلوب در کاربران می پردازد و تاثیرات مثبت حاصل از آن را بیان میکندو همچنین با مرور و جمع بندی مقالات و مطالعات انجام شده در این بحث و با رویکرد توصیفی_تحلیلی، الگوها و اصول کلی را برای طراحی داخلی فضاهای اداری به منظور اثر بخشی مثبت در بازخورد کاربر، ارائه می نماید. یافته های این مقاله نشان میدهد که اگر طراحی داخلی فضاهای اداری با توجه به کاربری آن بر طبق اصول ارائه گشته در این مقاله لحاظ شود، دارای مزایایی چون افزایش بازدهی، کاهش تنش و کنش نامطلوب ناشی از طراحی نا مناسب، کاهش افسردگی کارکنان، افزایش رضایت کاربران و; خواهد بود.

 

کلمات کلیدی : معماری داخلی، فضای اداری ، آرامش روانی ، کارکنان، کاربران

 

 

 

 

 

۱معمار و طراح

۲عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

 

دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در »مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری«

 

nd National Conference on Applied Researches in Civil engineering, Architecture and Urban planning2

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

 

 

اگر کمی به پیرامون خود نگاهی داشته باشیم در میابیم که بیشتر زمان خود را در میان احجامی سپری میکنیم که ساخته ی فکر و دست بشر است ، از زمینی که بر آن گام بر میداریم تا لباسی که بر تن داریم، تمامی ما در حیطه ی این ساخته هاست. چشمگیرترین و به جرات مهمترین این احجام ساختمانها و فضاهای معماریست که ما هرگونه فعالیتی را در درون کالبد آن پیش میبریم و به طور کامل نیازمند قرارگرفتن در آن به منظورهای گوناگون هستیم. گذراندن ساعت های طولانی در محیط های اداری معمولا برای کارکنان و کاربران تجربه ای تنش زاست. همواره بسیاری از زمان خود را در محیط های اداری میگذرانیم که نقش تاثیرات ناشی از کیفیت فضایی اینگونه فضاها بر روح و روان کاربران و بخصوص کارکنان آن بسیار اثر گذار است و طبعات ناشی از آن پس از رسوخ در شخص و نهادینه شدن در آن، توسط خود فرد به اطرافیان و سپس جامعه منتقل میگردد و این در حالیست که کافیست تنها با بهبود کیفی فضای داخلی محیطهای اداری، بر اساس شناخت فاکتورهای اثرگذار در فضا جهت ایجادآرامش روانی وتطبیق آن بانیازهای کاربری فضا، محیطی راخلق کردکه ازجنبه بصری دارای ارزش های زیباشناختی بوده ودرکنارپاسخگویی به نیازهای کاربران وکارکنان، سبب کاهش تنش درافرادگرددوبازدهی کارکنان را نیز تحت شعاع قرار داده و افزایش دهد. گام نخست دراین راه شناخت انسان و نیازهای اوست وآنکه این ساخته به کدامین نیازانسان پااسخگوخواهدبود. انسان موجودی پیچیده است که دارای انگیزشهای مادی و معنوی گوناگون ومتفاوت میباشد. انگیزش نیروی هدایت کننده، سازمان دهنده ادراک ورفتارهدفمندآدمیست. انسان با قرارگیری در محیط های گوناگون تحت تاثیر حس مکان ناشی از اجزاوعناصرموجوددر آن وتناسبات وبافت وجنس جداره هاوحتی ریزترین ویژگیهای متعلق به محیط همچون شدت نور، گرمای محیط، شدت صوت، ارتفاع سقف، بافت و ;; قرار میگیردو نا خواسته درگیرحالاتی روحی میگرددکه سبب ایجاداشتیاق یاعدم اشتیاق، پریشانی یا سرزندگی، سرعت عمل یا کندی حرکت، دروی میگرددواین درگیری به گونه های مختلفی بروزمیکند. بادقت درطراحی مامیتوانیم رفتارهای یک کاربرراتحت کنترل قرار دهیم واین همان مرحله ی پس از ایجاد حس مکان در وی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.