مقاله بررسی ریزش در تونل حفاری شده به روش NATM پروژه خط A مترو قم با استفاده از داده های ابزاردقیق و ارایه روش عبور از منطقه ریزش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی ریزش در تونل حفاری شده به روش NATM پروژه خط A مترو قم با استفاده از داده های ابزاردقیق و ارایه روش عبور از منطقه ریزش دارای ۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ریزش در تونل حفاری شده به روش NATM پروژه خط A مترو قم با استفاده از داده های ابزاردقیق و ارایه روش عبور از منطقه ریزش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ریزش در تونل حفاری شده به روش NATM پروژه خط A مترو قم با استفاده از داده های ابزاردقیق و ارایه روش عبور از منطقه ریزش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ریزش در تونل حفاری شده به روش NATM پروژه خط A مترو قم با استفاده از داده های ابزاردقیق و ارایه روش عبور از منطقه ریزش :

تعداد صفحات:۲
چکیده:
حفاری تونل موجب آزادسازی تنش های برجای خاک شده و تغییر شکل های زمین از نتایج غیرقابل اجتناب ساخت تونل است. درواقع هیچگاه این امکان وجود ندارد که دقیقا همزمان با حفاری، یک پوشش با سختی بی نهایت در آن قرار داد و بنابراین همواره مقداری تغییر مکان در محل حفاری تونل وجود دارد و این تغییر مکان به صورت زنجیره ای تا سطح زمین را تحت تاثیر قرار داده و موجب نشست سطح زمین می شود. تعیین مقدار نشست های ایجاد شده و تاثیر آن بر سازه های روزمینی و زیرزمینی در پروژه های تونلسازی شهری از اهمییت ویژه ای برخوردار است. در مهرماه سال ۹۱ ریزشی به طول ۳۰ متر و نشستی به ارتفاع ۲ متر در تونل کارگاه A2 که به روش NATM حفاری شده بود، رخ داد. این حادثه با تلفات جانی همراه نبود اما خسارات مالی زیادی به همراه داشت و نیز باعث به تاخیر افتادن پیشرفت و روند کاری پروژه شد. در این حادثه عواملی چون نشت آب و وجود کوره های آجر پزی قدیمی تاثیرگذار بودند. نکته قابل توجه این است که بعد از ریزش سازه تحکیمات موقت تونل سالم بوده و بصورت یکپارچه نشست کرده است. در چنین شرایطی مهمترین کار عبور از منطقه ریزش کرده و ایجاد تحکیمات موقت می باشد. در این مقاله داده های حاصل از ابزاردقیق قبل از ریزش تونل مورد بررسی قرار گرفته و نیز روش اجرایی که در پروژه مترو قم برای عبور از منطقه ریزش استفاده شده با تفکیک مراحل و همراه با عکس ارایه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.