مقاله تبیین عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به پرداخت هزینه اضافی برای خرید محصولات سبز بر پایه نظریه ارزش- اعتقاد- هنجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبیین عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به پرداخت هزینه اضافی برای خرید محصولات سبز بر پایه نظریه ارزش- اعتقاد- هنجار دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبیین عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به پرداخت هزینه اضافی برای خرید محصولات سبز بر پایه نظریه ارزش- اعتقاد- هنجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به پرداخت هزینه اضافی برای خرید محصولات سبز بر پایه نظریه ارزش- اعتقاد- هنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبیین عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به پرداخت هزینه اضافی برای خرید محصولات سبز بر پایه نظریه ارزش- اعتقاد- هنجار :

تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به خریدمحصولات سبز یا همان دوستدار محیط زیست که قیمت بالاتری نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار دارند بود. بدین منظور از نظریه ارزش- اعتقاد- هنجار استفاده و مدل مفهومی پژوهش بر این اساس ارائه شد. داده های مورد نیاز جهت آزمون مدل و فرضیه های پژوهشی از طریق توزیع پرسشنامه بین ۳۰۰ نفر از شهروندان استان یزد جمع آوری شد. همچنین جهت آزمون مدل ارائه شده از روش مدل سازی معادله ساختاری و رویکرد تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج آزمون مدل و فرضیه های پژوهش نشان داد که نظریه ارزش- اعتقاد- هنجار با انجام اصلاحات جزئی به خوبی تمایل مصرف کنندگان ایرانی به پرداخت هزینه اضافی جهت خرید محصولات سبز را تبیین و پیش بینی می کند.یافته های پژوهش نشان می دهد که ارزش های نوع دوستی و طبیعت دوستی نقش معنادار و مثبتی در دید کلی مصرف کنندگان نسبت به محیط زیست دارند. همچنین بر پایه یافته های این پژوهش دیدگاه مصرف کنندگان در رابطه با محیط زیست می تواند موجب افزایش آگاهی آن ها در رابطه با پیامدها و مشکلات زیست محیطی شود، که این افزایش آگاهی باعث می شود که فرد نسبت به حفاظت از محیط زیست احساس مسئولیت کند و نوعی هنجار فردی سبز در او ایجاد شود. در نهایت هنجار فردی سبز باعث افزایش تمایل مصرف کننده به خرید محصولات سبز حتی با قیمتی بالاتر از محصولات مشابه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.