مقاله بررسی نقش درجه باز بودن تجاری اقتصاد در ارتقای مزیت های رقابتی ایران بر مبنای فرهنگ سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نقش درجه باز بودن تجاری اقتصاد در ارتقای مزیت های رقابتی ایران بر مبنای فرهنگ سازمانی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش درجه باز بودن تجاری اقتصاد در ارتقای مزیت های رقابتی ایران بر مبنای فرهنگ سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش درجه باز بودن تجاری اقتصاد در ارتقای مزیت های رقابتی ایران بر مبنای فرهنگ سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش درجه باز بودن تجاری اقتصاد در ارتقای مزیت های رقابتی ایران بر مبنای فرهنگ سازمانی :

تعداد صفحات:۲۸
چکیده:
امروزه به ندرت می توان سازمان زنده ای یافت که به شکلی بسته عمل کرده و موفق بوده باشد. عموماًسیستم های موفق سیستم هایی هستندکه باز عمل می کنند و علاوه بر بررسی محیط، خود را با تغییرات آنمنطبق سازند وگرنه محکوم به فنا خواهند بود. با توجه به تعدد و تنوع عوامل محیطی در چنین محیط های متلاطم و متغیری، آینده و پیش بینی آن به راحتی میسر نیست. رقبا به سرعت رشد می کنند، فناوری در حالتغییر است و در چنین محیط هایی، ثبات به معنای مرگ خواهد بود. هر چقدر حجم مبادلات کشورها بیشتر باشد، میزان ارتباط و وابستگی میان آنها افزایش می یابد و ادغام اقتصادی و جهانی شدن سهل تر خواهد شد.تجارت بین الملل موجب کسب منافع ایستا و پویا برای اقتصاد داخلی می شود. منافع ایستا از تخصیص مجدد منابع میان بخش های تجاری و غیرتجاری ناشی میشود. تخصیص مجدد منابع این امکان را برای کشورفرآهم می آورد تا در رشته هایی تخصص یابد که در آنها دارای مزیت نسبی و یا رقابتی بوده است. بر این اساس مقاله حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که درجه باز بودن اقتصاد، چه تأثیری بر فرهنگسازمانی و مزیت های رقابتی خواهدداشت برای پاسخ به سوال سعی می شود از روش اقتصادسنجی ARDL رابطه بین درجه باز بودن اقتصاد و مزیت های رقابتی را مشخص و سپس ارتباط آنها با فرهنگسازمانی مورد بررسی قرار گیرد . نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که ارتقای درجه باز بودن تجاری، منجر به کاهش مزیت نسبی در بخش کشاورزی و بخش خدمات می شود، در حالی که اثری مثبت بر بخش صنعت خواهد داشت. بخشی از این اثر مثبت، به دلیل برخوردار بودن بخش صنعت از فرهنگ سازمانی بالاتر می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.