مقاله رابطه کیفیت زندگی کاری و سبکهای مقابله با استرس با رضایت شغلی معلمان شاغل در مدارس استثنایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
14 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه کیفیت زندگی کاری و سبکهای مقابله با استرس با رضایت شغلی معلمان شاغل در مدارس استثنایی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه کیفیت زندگی کاری و سبکهای مقابله با استرس با رضایت شغلی معلمان شاغل در مدارس استثنایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه کیفیت زندگی کاری و سبکهای مقابله با استرس با رضایت شغلی معلمان شاغل در مدارس استثنایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه کیفیت زندگی کاری و سبکهای مقابله با استرس با رضایت شغلی معلمان شاغل در مدارس استثنایی :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
رضایت شغلی احساس مثبت و نگرشهایی که دربارهی شغل خود داریم را منعکس میکند، که به تعداد زیادی از عامل های مربوط به کار از جمله کیفیت زندگی کاری و سبک های مقابله با استرس وابسته است. با عنایت به اهمیت موضوع، این پژوهش به رابطه کیفیت زندگی کاری و سبک های مقابله با استرس با رضایت شغلی معلمان شاغل در مدارس استثنایی ناحیه ۳ شیراز در سال نجصیلی ۹۳-۱۳۹۲ پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و برای اجرای آن از روش توصیفی همبستگی استفاده شد. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد (پرسشنامه والتون برای ارزیابی کیفیت زندگی کاری معلمان، فرم کوتاه شده پرسشنامه مقابله باشرایط پر استرس توسط کالزبیک و همکاران، پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هالین که به دلیل طولانی بودن در سال ۱۹۸۷ تحقیقی توسط گرگسون به منظور کاهش سئوالات و از طریق استفاده از روش آماری تحلیل عوامل، سئوالات آن به ۳۰ سئوال کاهش پیدا کرد) که پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری ۰/۸۸ ۳/۹۹ و پرسشنامه شراط پر استرس ۰/۸۵ و پرسشنامه رضایت شغلی ۰/۸۲ برآورد شده است. جامعه آماری پژوهش، مشتمل بر ۱۱۰ نفر معلمان شاغل در مدارس استثنایی ناحیه ۳ شیراز در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ است. جهت نمونه گیری از روش سرشماری استفاده شده است. برای تجزیه تحلیل دادهها در سطح آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده و این کار از طریق نرم افزار SPSS انجام پذیرفت. نتایج نشان داد که به عقیده معلمان بین کیفیت زندگی کاری و سبک های مقابله با استرس با رضایت شغلی معلمان شاغل در مدارس استثنایی ناحیه ۳ شیراز رابطه وجود دارد و همچنین بین مولفه های کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی رابطه وجود دارد اما بین مولفه های مقابله با استرس و رضایت شغلی ربطه وجود ندارد و این مولفه ها به تنهایی تاثیری بر رضایت شغلی معلمان ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.