مقاله مقایسه تفکرانتقادی دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی مقطع متوسطه شهر اردبیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه تفکرانتقادی دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی مقطع متوسطه شهر اردبیل دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه تفکرانتقادی دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی مقطع متوسطه شهر اردبیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه تفکرانتقادی دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی مقطع متوسطه شهر اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه تفکرانتقادی دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی مقطع متوسطه شهر اردبیل :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف مقایسه مهارت های تفکرانتقادی دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی شهر اردبیل انجام شد. فرایند منظم ذهن در تفکر، تحلیل، ترکیب و ارزیابی فعالانه و ماهرانه اطلاعات گردآوری شده که به عنوان راهنمای عمل و اعتقاد فرد محسوب می گردد را تفکر انتقادی می نامند. ترویج و تشویق تفکر انتقادی یکی از الزامات اساسی و مهم یک جامعه دموکراتیک است تا با استفاده از آن دانش آموزان به کمک فناوری کامپیوتر و اینترنت به منابع مختلف اطلاعاتی دست یافته و سایر دیدگاه هاو نظرات را مطالعه، تحلیل، ترکیب مجدد و ارزیابی کنند. روش مطالعه، علی مقایسه ای)پس رویدادی( و جامعه مورد مطالعه، دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از هر ناحیه شهر اردبیل (ناحیه ۱ و ۲) یک مدرسه هوشمند و یک مدرسه عادی انتخاب و از هر یک از این مدارس نیز ۳۰ نفر دانش آموز(در مجموع ۱۲۰ نفر) به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای مقایسه تفکرانتقادی دو گروه آزمون مهارت های تفکرانتقادی کالفرنیا (فرم ب) می باشد که سه مهارت عمده تحلیل، ارزشیابی و استنباط را می سنجد. همچنین، تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t دوگروهی مستقل و آزمون تحلیل چند متغیره (مانوا) انجام گردید.یافته های به دست آمده نشان داد که در مجموع میانگین مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان مدارس هوشمند (۵۵۵±۱۶۴) بیشتر از دانش آموزان مدارس عادی (۴۴±۱۴۳) بوداز نظر آماری نیز تفاوت بین آنها معنادار بود. در بخش خرده مقیاس های مهارت تفکرانتقادی (تجزیه و تحلیل، ارزیابی و استنباط) نیز مابین دو گروه دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی تفاوت وجود دارد و این تفاوت در مهارت تجزیه و تحلیل می باشد. در مهارت های ارزیابی و استنباط با وجودی این که میانگین دانش آموزان مدارس هوشمند بالاتر از دانش آموزان مدارس عادی بود اما از نظر آماری تفاوتی مابین دو گروه مشاهده نشد.می توان گفت دانش آموزان مدارس هوشمند در سایه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مهارت های تفکرانتقادی در کل بهتراز دانش آموزان مدارس عادی عمل کرده اند ولی در زیرمقیاس های تفکر انتقادی دانش آموزان مدارس هوشمندتنها در مهارت تحلیل بهتر از دانش آموزان مدارس عادی عمل کرده اند. این نشان می دهد کهآموزش ها و تجهیزات آموزشی (از قبیل، نرم افزار و سخت افزار، استفاده از سایت های معتبر علمی، کتابخانه های آنلاین و 😉 دراین مدارس کافی نبوده است، بنابراین تعامل دانش آموزان با همدیگر و معلمانشان و همچنین،ارزیابی، ترکیب و تصمیم گیری درباره اطلاعات دریافتی در آنها بسیار ناچیز بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.