مقاله مقایسه ادهوکراسی و بوروکراسی وکاربرد ادهوکراسی در سازمانهای آموزشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه ادهوکراسی و بوروکراسی وکاربرد ادهوکراسی در سازمانهای آموزشی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه ادهوکراسی و بوروکراسی وکاربرد ادهوکراسی در سازمانهای آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ادهوکراسی و بوروکراسی وکاربرد ادهوکراسی در سازمانهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه ادهوکراسی و بوروکراسی وکاربرد ادهوکراسی در سازمانهای آموزشی :

تعداد صفحات:۸
چکیده:
این پژوهش با هدف مقایسه ای بین میزان استقرار بوروکراسی وادهوکراسی درسازمانها ی آموزشی از طریق سنجش میزان بکارگیری ابعاد ساختار سازمانی، نظارتوکنترل، تصمیم گیری، رویه وروش ، انعطاف وانطباق با محیط وخلاقیت وپرورش استعداد از نظر ودیدگاه مدیران ارشد صورت گرفته است. سازمان مورد پژوهش سازمانآموزش وپرورش استان اصفهان می باشد همچنین پژوهش حاضر طرح موضوعی بر امکان تغییر ساختار متناسب با محیط برای سازمانهای آموزشی می باشد. درپژوهشحاضر از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است وجامعه آماری آن ۸۶۱ نفررؤسا ومدیران ومعاونین سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان درسال ۱۳۹۲ می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد ۲۰۴ نفر به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ۳۵ سوالی بسته پاسخ برمبنای مقیاس درجه بندی لیکرت بود روایی محتوایی پرسشنامه از طریق متخصصین مدیریت تأیید شد و با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ، پایایی ۰/۸۲ برای پرسشنامه به دست آمد. داده های پرسشنامه از طریس آزمون تک متغیره وآزمون t دو گروه مستقل ،تحلیل واریانس ، آزمون توکی مورد تحلیل قرارگرفت. یافته ها بر طبق نتایج آزمون t تک متغیره در زمینه ارزیابی از نظریا رؤسا ومعاونین ومدیران سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان با توجه به سسن و رشته تحصیلی بین بوروکراسی وادهوکراسی اشاره نموده است . به طور کلی شواهد به دست آمده در این تحقیق نشان می دهد که مؤلفه های بوروکراسی در سازمان آ.پ قابل قبول است ولی میزاناستقرارادهوکراسی درسازمان آ.پ را ضعیف ارزیابی شده است. در بررسی مؤلفه های مورد ارزیابی میزان کاربست خلاقیت وپرورش استعداد در سازمان آموزش وپرورشاستان اصفهان از دیدگاه مدیران ستادی تا حدودی مورد تأئید است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.