مقاله طراحی چارچوب تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله طراحی چارچوب تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی چارچوب تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی چارچوب تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی چارچوب تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
آموزش عالی ، بخش مهم و حائز اهمیتی است که دارای حوزه ی اثرگذاری گسترده ای در دیگر سازمان ها و بخش های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جامعه است .تحولات بازار کار ، روند تغییرات جمعیتی ، نظام احراز اشتغال ، عرضه و تقاضای فارغ التحصیلان دانشگاهی در گذشته و همچنین پیش بینی این تحولات و تغییرات بنیادیندر سال های پیش رو ، توجه به آموزش های عالی مهارت و فناوری به عنوان اثربخش ترین و فوری ترین نیاز کشور و با هدف افزایش کارآیی و اثربخشی نیروی انسانی موردنیاز بخش های فنی حوزه های شغلی و پرورش قابلیت های خاص شغلی افراد را به تکلیفی جدی و امری حیاتی تبدیل می کند . در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری ،مدرسان نیازمند یک ساختار هماهنگ هستند که ادراکات تازه ای از تدریس و یادگیری را به آنان نشان دهد و زمینه ای برای بحث در مورد اعتلا و ارتقا فراهم کند . لذا ، درمقاله ی حاضر ضمن بررسی و تجزیه و تحلیل برخی دیدگاهها پیرامون تدریس اثربخش در نظام آموزش عالی ، مؤلفه های تدریس مؤثر شناسایی شده و با توجه به اهدافنظام آموزش عالی مهارت و فناوری و ویژگی های خاص تدریس در این نظام، چارچوبی برای تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری ارائه شده و اهمیت مؤلفه ها واولویت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است .کلیه مدرسان دانشگاه علمی-کاربردی لارستان، جامعه آماری تحقیق را تشکیل داده اند. از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ایاستفاده شده و برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه در مقیاس ۵ نمره ای لیکرت استفاده شده است . روایی پرسشنامه به روش محتوایی و پایایی آن با محاسبه ضریبآلفای کرونباخ محاسبه گردیده و برای تحلیل داده ها از نرم افزار spss و آزمون های میانگین یک جامعه (آزمون t) و فریدمن استفاده شده است. چارچوب طراحی شده بهروش دلفی نیز از صاحب نظران تدریس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام آموزش عالی مهارت و فناوری نظرسنجی شده و اعتبار محتواییپیدا کرده است . هر چند برای به دست آوردن اعتبار کاربردی باید چنین چارچوبی را در صحنه عملی تدریس در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری آزمود .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.