مقاله تبارشناسی نور (طبیعی) در هنر معماری (از دوران باستان تا عصر روشنگری)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبارشناسی نور (طبیعی) در هنر معماری (از دوران باستان تا عصر روشنگری) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبارشناسی نور (طبیعی) در هنر معماری (از دوران باستان تا عصر روشنگری)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبارشناسی نور (طبیعی) در هنر معماری (از دوران باستان تا عصر روشنگری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبارشناسی نور (طبیعی) در هنر معماری (از دوران باستان تا عصر روشنگری) :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
زیبایی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنایی است و گرنه در تاریکی ،زیبایی مفهومی ندارد. زیبایی حقیقتی با نورمعرفت درک می گردد و زیبایی ظاهری با عزیزترین حس ما که بینایی است دیده می شود. از جمله علوم و هنرهایی کهمی توان به نقش نور در آن اشاره داشت، هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد، که در این مقاله به بررسی تبار شناسی نور از یونان باستان تا عصر روشنگری(رنسانس)، بهعنوان یک جزء سازنده و مفهوم بخش، امید بر این دارد که در آینده در ساختمان ها همانند نیاکانمان شاهد به کارگیری نور طبیعی به صورت یک عنصر کاملاً اثر بخش باشیم. در هنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار، نظم فضایی، مصالح، رنگ و… مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقشخود را ایفا کند که این نقش خود می تواند به بخش های ریزتر در تبار شناسی نور تقسیم شود که عبارت است از فیزیک نور(اپتیک)، بررسی ماهیت نور و بررسی نور از نظر گرمایشی. مقاله ی پیشرو به روش استقرایی به مقایسه ی تبار شناسینور در دوران های ذکر شده پرداخته است و در آخر با دیاگرام های طراحی و اعتقادات بشر به طبیعت گرایی وماورالطبیعه و در آخر در عصر روشنگری به انسانگرایی تقسیم شده که پایه اصلی نتایج را به خود اختصاص داده است. در یونان و روم باستان، معمار با عقیده طبیعت گرایی خود از نور بهره برده و در دوران مسیحیت تا گوتیک اعتقادات به رستگاری با گذشت زمان بیشتر شده تا در دوران عصر روشنگری به منورالفکری در ذهن فلاسفه جلوه نمایی می کند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.