مقاله رابطه اعتماد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی (شاهد تجربی: سازمانهای تأمین اجتماعی غرب استان مازندرا)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه اعتماد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی (شاهد تجربی: سازمانهای تأمین اجتماعی غرب استان مازندرا) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه اعتماد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی (شاهد تجربی: سازمانهای تأمین اجتماعی غرب استان مازندرا)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه اعتماد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی (شاهد تجربی: سازمانهای تأمین اجتماعی غرب استان مازندرا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه اعتماد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی (شاهد تجربی: سازمانهای تأمین اجتماعی غرب استان مازندرا) :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و مؤلفه های آن با رفتار شهروندی سازمانی می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و براساس ماهیت و روش از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی غرب استان مازندران که تعداد آنها۲۰۰ نفر می باشد، که از این میزان بر اساس جدول مورگان تعداد ۱۲۷ نفر به روش تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات،پرسشنامه های اعتماد سازمانی الونن و همکاران (۲۰۰۸) با ۳۳ پرسش و رفتار شهروندی سازمانی اورگان و کونوسکی (۱۹۹۶) با ۲۲ پرسش می باشد. جهت بررسی روایی پرسشنامه از روایی صوری (ظاهری) استفاده شده و میزان پایایی دو پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ به ترتیب ۰/۹۰۷ و ۰/۸۹۲ بدست آمده است. به منظور بررسی فرضیهها با به کارگیری نرم افزار SPSS V21.0 از آزمون تحلیل همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که رابطه معنیداری بین اعتماد سازمانی و مؤلفه های آن – اعتماد به مدیر، اعتماد به همکاران و اعتماد به سازمان با رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان سازمان تأمین اجتماعی غرب استان مازندران وجود دارد. بر اساس یافته های پژوهش می وان اذعان داشت که اعتماد سازمانی و تلاش جهت بهبود مستمر آن به عنوان یک مزیت رقابتی در قرن ۱۲ محسوب می شود. پی ریزی، حفظ و ارتقاء سطح اعتماد، سنگ بنای موفقیت سازمان ها در قرن حاضر است. در مجموع باعث می شود که اعضاء سازمان به سازمان اعتقاد و اطمینان کامل داشته باشند که این خود می تواند افزایش امنیت، عملکرد،بهره وری و بروز رفتار شهروندی سازمانی را در بر داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.