مقاله بررسی تاثیر اضافه حفاری در اندرکنش تونلهای متقاطع غیر هم سطح خط ۷متروی تهران و ابوذر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر اضافه حفاری در اندرکنش تونلهای متقاطع غیر هم سطح خط ۷متروی تهران و ابوذر دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر اضافه حفاری در اندرکنش تونلهای متقاطع غیر هم سطح خط ۷متروی تهران و ابوذر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر اضافه حفاری در اندرکنش تونلهای متقاطع غیر هم سطح خط ۷متروی تهران و ابوذر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر اضافه حفاری در اندرکنش تونلهای متقاطع غیر هم سطح خط ۷متروی تهران و ابوذر :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
اجرای فضاهای زیرزمینی و همچنین نیاز روز افزون به حفر تونل در محیطهای شهری در جهت کاهش مشکلات ترافیکی با توجه به افزایش سکونت در این مناطق و لزوم مدیریت ترافیک شهری و همچنین توسعه شبکههای تاسیساتی رو بهافزایش است. در این راه استفاده از روشهای حفاری ایمن برای جلوگیری از نشست سطحی و همچنین جلوگیری از آسیب به تاسیسات زیر سطحی حائز اهمیت میباشد. ارزیابی اندرکنش بین فضای زیرزمینی جدید و فضاهای زیرزمینیموجود و ارائه راهکارهای مناسب یکی از مهمترین موضوعات تونلسازی در نواحی شهری است که توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که تونل جدیدی در نزدیکی تونل موجود حفر میشود، ممکن است موجب ایجاد نیروهای داخلی و لنگرهای خمشی مخرب در سیستم نگهداری تونل موجود شود. در این حالت مطالعه تاثیر تونلسازی روی سیستم نگهداری تونل موجود به منظور اطمینان از پایداری تونل امری ضروری به نظر میرسد. در بخشی از مسیر احداث قطعه شرقی- غربی تونل خط ۷ متروی تهران، ماشین حفاری با فاصله۲/۲۵ متر از بالای تونل ابوذر عبور میکند. جهت بررسی اندرکنش بین دو تونل از نرم افزارFLAC 3Dاستفاده شده است. نتایج حاصل از مدلسازی نشان میدهد که حفر تونل مترو باعث جابجایی تونل ابوذر به سمت بالا خواهد شد. این جابجایی ناشی از آزاد شدن تنش در بالای تونل میباشد. یکی از عوامل احتمالی افزایش این جابجایی، اضافه حفاری تونل خط هفت متروی تهران است. از این رو در اینپروژه، ابتدا به تاثیر حفاری تونل خط ۷ مترو بر تونل ابوذر پرداخته شده است و سپس تاثیر اضافه حفاری تونل مترو، در اندرکنش بین دو تونل مورد بررسی قرار گرفته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.