مقاله اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر کنترل قند خون ، افسردگی و اضطراب بیماران دیابتی (اثر بخشی مدیریت استرس بر مشکلات هیجانی بیماران دیابتی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر کنترل قند خون ، افسردگی و اضطراب بیماران دیابتی (اثر بخشی مدیریت استرس بر مشکلات هیجانی بیماران دیابتی) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر کنترل قند خون ، افسردگی و اضطراب بیماران دیابتی (اثر بخشی مدیریت استرس بر مشکلات هیجانی بیماران دیابتی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر کنترل قند خون ، افسردگی و اضطراب بیماران دیابتی (اثر بخشی مدیریت استرس بر مشکلات هیجانی بیماران دیابتی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر کنترل قند خون ، افسردگی و اضطراب بیماران دیابتی (اثر بخشی مدیریت استرس بر مشکلات هیجانی بیماران دیابتی) :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
دیابت یک بیماری مزمن با عوارضی نامطلوب است. علاوه بر عوارض جسمی، برخی مشکلات روانشناختی به ویژه استرس و افسردگی نیز در افراد مبتلا به دیابت شایع است.هدف پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر کنترل قند خون و افسردگی و اضطراب بیماران دیابتی بود. این پژوهش به شیوه آزمایشی و با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه بیماران دیابتی بیمارستانهای شهرستان آستارا بودند. نمونه پژوهش ۸۰ بیمار دیابتی ( ۴۰ نفر بیمار دیابتی نوع ۱، ۴۰ نفر بیمار دیابتی نوع ۲) بود که از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس از هر کدام از انواع بیماران دیابتی ۲۰ نفر در گروه آزمایش و ۲۰ نفر در گروه کنترل گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمایش Hbalc خون و مقیاس DASS-21 استفاده گردید. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر کنترل قند خون و کاهش افسردگی و اضطراب در بیماران دیابتی نوع ۱ و ۲ مؤثر بوده است (۰/۰۰۱>p). این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی بیماران دیابتی دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.