مقاله بررسی سازه ای تقاطع تونل های خط ۶ و ۷ متروی تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی سازه ای تقاطع تونل های خط ۶ و ۷ متروی تهران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی سازه ای تقاطع تونل های خط ۶ و ۷ متروی تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سازه ای تقاطع تونل های خط ۶ و ۷ متروی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی سازه ای تقاطع تونل های خط ۶ و ۷ متروی تهران :
تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
یکی از مباحث اصلی در بحث تونلسازی مکانیزه در مناطق شهری طراحی پوشش سگمنتال بتنی می باشد که این امر در محل نزدیک با دیگر سازه ها و مستحدثات از اهمیت بسزایی برخوردار می شود زیرا در این مناطق میزان بارهای وارده بر پوشش بتنی تغیر یافته و نیاز به بررسی و در صورت نیاز طراحی مجدد دارد. در این مقاله به بررسی اندرکنش بین تونل های خط ۶ و ۷ متروی تهران در محل تقاطع با یکدیگر و به کمک نرم افزار FLAC3D پرداخته شده است در محل تقاطع تونل خط ۷ متروی تهران با فاصله ۱/۷ متر از روی تونل خط ۶ عبور خواهد نمود. بر اساس نتایج بدست آمده مشاهده شد در صورتی که خط ۶ قبل از خط ۷ از محل تقاطع دو تونل عبور کند مقادیر نشست ها (۴/۹۱ سانتیمتر) کمتر از حالت عکس (۵/۴ سانتیمتر) خواهد بود. زمانیکه خط ۷ از بالای خط ۶ عبور می کند تمامی جفت نیرو- ممان ها در داخل منحنی اندرکنش قرار می گیرند که نشان دهنده این موضوع می باشد که سگمنت های خط ۶ می توانند نیروهای ناشی از عبور خط ۷ را تحمل کنند حتی در صورتی که بار زلزله وجود داشته باشد همچنین در حالتی که خط ۶ از زیر خط ۷ عبور می کند حالت بحرانی تری نسبت به حالت قبلی بوجود می آید. در این حالت در برخی داز مراحل حفاری خط ۶، سگمنت های خط ۷ در مرز بحرانی قرار می گیرند و در صورت اعمال بار زلزله به مرحله نهایی ، ممان- نیروی بوجود آمده خارج از منحنی اندرکنش قرار می گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.