مقاله بررسی تطبیقی بازاریابی صنعت گردشگری ایران و فرانسه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تطبیقی بازاریابی صنعت گردشگری ایران و فرانسه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تطبیقی بازاریابی صنعت گردشگری ایران و فرانسه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تطبیقی بازاریابی صنعت گردشگری ایران و فرانسه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تطبیقی بازاریابی صنعت گردشگری ایران و فرانسه :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
امروزه صنعت گردشگری از منابع مهم درآمدزایی بوده و در توسعه اقتصادی _ اجتماعی کشورها آن چنان اهمیتی دارد که اقتصاد دانان آن را صادرات نامرئی نام نهاده اند. دولت ها به خوبی به اهمیت این موضوع واقف شده و جهت کسب این گونه درآمدها و جذب هر چه بیشتر گردشگران دست به اقدامات شایان توجهی زده اند. بازاریابی گردشگری از جمله مهم ترین ابزارهای در دست دولت ها برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی شده و مطلوب گردشگری است. در واقع به دلیل افزایش مقاصد گردشگری و جاذبه های متنوع در این مقاصد، اهمیت و نقش خطیر فعالیت های بازاریابی در موفقیت آن ها بر مدیران و صاحبان این صنعت پوشیده نمانده است. با این وجود صنعت گردشگری در بسیاری کشورها مانند ایران با وجود پتانسیل های غنی، به دلایل زیادی از جمله ضعف در بازاریابی منسجم، هدفمند و کارشناسی شده از همگامی با رشد روز افزون این صنعت و سهیم شدن در درآمدهای کلان حاصل از این رونق باز مانده اند. این در حالی است که برخی کشورها مانند فرانسه با منابع نه چندان غنی، توانسته نام خود را به عنوان رتبه اول در تعداد گردشگرانورودی و رتبه سوم در درآمدهای حاصل از این گردشگران در عرصه صنعت گردشگری به کرسی بنشاند. هدف اصلی نگارش این مقاله بررسی تطبیقی بازاریابی صنعت گردشگری کشور فرانسه(به عنوان کشوری موفق در امر گردشگری) و فعالیت ها ی بازاریابی صنعت گردشگری ایران است. نتایج پژوهش حاضر که از نطر ماهیت توصیفی تحلیلی و جهت جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای استفاده شده است نشان می دهد که متاسفانه فعالیت های بازاریابی ایران دارای ضعف هایی از جمله عدم استقلال نهاد متولی صنعت گردشگری(که البته این موضوع مسئله ای در بعد کلان است که بدون شک مسئله بازاریابی را تحت تاثیر قرار می دهد)، عدم تعریف و مشخص نمودن دقیق بازارهای هدف گردشگری، بی برنامگی، نداشتن مدل مشخص بازاریابی، عدم ثبات در بخش مدیریت و نداشتن برنامه بلند مدت است که می تواند با الگوبرداری از فعالیت های بازاریابی کشور فرانسه، در شناساندن جاذبه های خود و جذب گردشگران خارجی موفق باشد. در پایان هم با توجه به این بررسی تطبیقی پیشنهاداتی جهت بهبود بازاریابی گردشگری ایران ارائه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.