بررسی میزان ارتباط سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوی کتاب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان ارتباط سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوی کتاب دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان ارتباط سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوی کتاب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه پژوهش:

امروزه بر اثر پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی، مفهوم آموزش و پرورش به کلی دگرگون شده و علمای علوم تربیتی معتقدند که آموزش و پرورش مشتمل بر سه مرحله اساسی، شامل الف) تهیه و تدوین هدفها، ب) آموزش، ج) اندازه گیری و ارزشیابی است (سیف نراقی و نادری، ۱۳۷۴).
ارزشیابی بخش جدائی ناپذیر فرآیند آموزش بشمار می رود و نقش آن نظارت بر تغییرات رفتاری دانش آموزان بطور اخص و نظارت بر کارآیی سایر عناصر آموزش و پرورش بطور اعم است (شریفی وکیامنش، ۱۳۶۶).
بنا به گفته سیف (۱۳۷۵)، ضرورت استفاده از آزمونهای پیشرفت دقیق، روا و به دور از ابهام به صورت فزاینده ای احساس می گردد تا بتواند در ارزشیابی دقیق و هدایت یادگیری دانش آموزان مورد استفاده مسئولین آموزش قرار گیرد.
به هر حال، اگر هدف در هر نوع آموزشی موثرتر نمودن آن و آسانتر کردن امر فراگیری برای فراگیران است، مربیان موظفند برنامه آموزش خود را برحسب تواناییها و نیازهای فراگیران تنظیم و تدوین نمایند و از طریق اندازه گیری و ارزشیابی‌های گوناگون و مکرر، پیشرفت و مسیر آن را مشخص سازند (سیف نراقی، نادری، ۱۳۷۰).
بنابراین پژوهش حاضر بنا دارد با بررسی میزان ارتباط سوالات پایانی، با اهداف و محتوی کتب درس ضمن کمک به شناخت وضعیت موجود ارزشیابی و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی گامی در جهت اصلاح روشهای ارزشیابی بردارد.

فهرست مطالب

فصل اول (مقدمه پژوهش)
مقدمه   
بیان مسئله   
اهمیت و ضرورت پژوهش   
سوابق پژوهش   
اهداف پژوهش   
سوالهای پژوهش   
فصل دوم (بررسی پیشینه پژوهش)
تعریف آزمون   
مفهوم امتحان   
انواع امتحان از نظر هدف   
طبقه بندی آزمونهای پیشرفت تحصیلی   
سوالات استثنایی و اصول نوشتن آنها   
نکات ضروری جهت تهیه و نوشتن سوالات عینی   
مقایسه سوالهای عینی و استثنایی و مزایا و محدودیتهای هر کدام   
مراحل انجام امتحان   
تعریف هدفهای آموزشی   
    – منابع هدفهای آموزشی   
    – طبقه بندی هدفهای آموزشی   
تهیه پیش نویس طرح امتحان   
تاریخچه هدفها در آموزش و پرورش رسمی ایران   
تحلیل و تعریف جغرافیا   
بررسی چگونگی تکوین دانش جغرافیا در ایران   
کلیاتی در آموزش جغرافیا   
روشها و فنون آموزش جغرافیا   
فصل سوم (روش پژوهش)
جامعه آماری   
ابزار پژوهش   
روش گردآوری داده‌ها   
فصل چهارم (نتایج پژوهش)   
فصل پنجم (بحث و تفسیر)   
نتیجه گیری   
محدودیتهای پژوهش   
پیشنهادهای پژوهشی   
منابع پژوهش   

منابع و مآخذ:

خلخالی، مرتضی، بررسی مسائل آموزش علوم تجربی دوره راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران ۱۳۵۵.
سعیدی، عباس: نگاهی به کتاب جغرافی ایران، مجله رشد آموزش جغرافیا، شمار۹، بهار ۱۳۶۶.
سعیدی، عباس: ملاحظاتی در قضیه ماهیت و قلمرو دانش جغرافیا « جمله رشد آموزش جفرافیا، شماره ۲۲، ۱۳۶۹.
سیف، علی اکبر: روان شناسی پرورشی، تهران، انتشارات آگاه ۱۳۶۸.
سیف، علی اکبر: اندازه گیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، تهران، انتشارات آگاه ۱۳۶۴.
سیف نرافق: مریم، نادری، عزت اله، سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی و روان شناسی، تهران، انتشارات معین ۱۳۷۵.
سیف نراقی: مریم؛ نادری، عزت الهپروژه های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی، تهران، انتشارات بدر، ۱۳۷۲.
شریفی حسن پادشا، سنجش و اندازه گیری در آموزش و پرورش و روان شناسی تهران ۱۳۵۳.
شریفی، حسن پاشا، شیوه های ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش ۱۳۷۰.
شریفی، حسن پاشا، اصول روان سنجی و روان آزمایی، تهران، انتشارات رشد ۱۳۷۴.
شکوهی، حسین: فلسفه جغرافیا تهران انتشارات، گیتا شناسی، چاپ سوم ۱۳۶۴.
طباطبائی، محمد: درس جغرافیا، ماهنامه آموزش و پرورش شماره ۳  1318.
یک منش، علیرضا: شیوه ارزشیابی تایلر و نقش آن در آموزش در مجله پژوهشهای تربیتی، شماره ۱ بهار ۱۳۷۰.
میر لوحی، حسین: در جستجوی معیارهایی برای انتخاب محتوی، فصل نامه تعلیم و تربیت شماره ۲  1371.
هومن حیدر علی: زمینه ارزشیابی برنامه های آموزشی تهران نشر پارسا ۱۳۷۵.
هومن، حیدر علی: اندازه گیریهایی روانی و تربیتی و فن تهیه قسمت تهران نشر پارسا ۱۳۵۴.
(شکوهی، ۱۳۷۰)
(صافی، ۱۳۶۷)
سعیدی ۱۳۶۶

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.