مقاله تبیین جایگاه تفاوت های فردی در برنامه درسی دوره متوسطه و ارائه راهکارهای جایگزینی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبیین جایگاه تفاوت های فردی در برنامه درسی دوره متوسطه و ارائه راهکارهای جایگزینی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبیین جایگاه تفاوت های فردی در برنامه درسی دوره متوسطه و ارائه راهکارهای جایگزینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین جایگاه تفاوت های فردی در برنامه درسی دوره متوسطه و ارائه راهکارهای جایگزینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبیین جایگاه تفاوت های فردی در برنامه درسی دوره متوسطه و ارائه راهکارهای جایگزینی :

تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
در فرایند برنامه ریزی درسی یادگیرندگان همواره جزء منابع تعیین اهداف در نظر گرفته می شود در این فرایند نیازها علایق و توانایی های او در نظر گرفته می شود و بر اساس آن به هدف گذاری روی می آورند (تایلر، ۱۳۸۵) . زمانی که دانش آموزان به عنوان منبع اطلاعاتی غالب و یا انحصاری در انتخاب محتوای برنامه درسی مورد استفاده قرار می گیرد نیازها و علائق توانمندی ها و تجارب گذشته دانش آموز مبنای تصمیم گیری واقع می شود (موسی، ۱۳۹۰) . این مقاله با هدف تبیین جایگاه تفاوت های فردی در برنامه درسی دوره متوسطه نظام آموزشی ایران نوشته شده است. برای رسیدن به این هدف با توجه به اهمیت تفاوت های فردی، نقش و جایگاه آموزش متوسطه در نظام آموزشی کشور و نیز اهمیت و ضرورت توجه به این تفاوت ها در نظام برنامه ریزی رسمی با استفاده از الگوی سه وجهی (مهر محمدی، ۱۳۹۲) اشاره شده اس. نتایج این بررسی و مطالعه نشان می دهد که جهت گیری برنامه درسی دوره متوسطه در بعد تجویزی و در سطح کلان به سوی هویت مشترک و در سطح خرد و بعد غیر تجویزی به سمت هویت تخصصی می باشد. بنابراین برنامه ریزان درسی بایستی هم در سطح کلان (ملی) در بعد تجویزی برنامه درسی و هم در سطح خرد (آموزشگاهی) در بعد نیمه تجویزی و غیر تجویزی همواره به تفاوت های فردی دانش آموزان دوره متوسطه توجه ویژه داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.