مقاله تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول اول دوره ابتدایی شهرستان اهواز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول اول دوره ابتدایی شهرستان اهواز دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول اول دوره ابتدایی شهرستان اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول اول دوره ابتدایی شهرستان اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش دوره پیش دبستانی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول اول دوره ابتدایی شهرستان اهواز :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی شهرستان اهواز در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای ۸ کلاس به تعداد ۱۰۰ نفر دانش آموز با تجربه آموزش پیش دبستانی( ۵۰ دختر و ۵۰ پسر) و ۱۰۰ نفر دانش آموز فاقد تجربه آموزش پیش دبستانی ( ۵۰ دختر و ۵۰ پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزا گردآوری داده های این پژوهش، مقیاس رشد اجتماعی واینلند بود که ضرایب پایایی نمره کل مقیاس و مؤلفه های هشتگانه آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ بین ۰/۶۶ تا ۰/۸۵ محاسبه شد. پژوهش حاضر با توجه به موضوع آن، توصیفی از نوع روش علی مقایسه ای است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) و آزمون t گروه های مستقل) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین رشد اجتماعی دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند با دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند، تفاوت معنیداری وجود دارد. به عبارت دیگر، براساس نتایج حاصل، دانش آموزان با تجربه آموزش پیش دبستانی از لحاظ رشد اجتماعی کلی و نیز برخی مؤلفه های آن، مانند ارتباط با دیگران، اجتماعی شدن، جهت دادن به رفتارهای خود و حرفه و شغل از رشد بالاتری نسبت به دانش آموزان فاقد تجربه آموزش پیش دبستانی برخوردارند. هم چنین، نتایج نشان داد که اثرات منفی عدم گذراندن دوره پیش دبستانی بر دانش آموزان پسر بیشتر از دختر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.