مقاله بررسی استراتژی توسعه صادرات در صنعت خودرو ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی استراتژی توسعه صادرات در صنعت خودرو ایران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی استراتژی توسعه صادرات در صنعت خودرو ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی استراتژی توسعه صادرات در صنعت خودرو ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی استراتژی توسعه صادرات در صنعت خودرو ایران :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
صادرات نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. توسعه صادرات در کشورهای در حال توسعه موضوع با اهمیتی بوده و صنایع خودروسازی در این زمینه نقش مهمی را دارا هستند. صادرات بعنوان نقش سازنده و زیربنایی در راه توسعه تولیدات داخلی و فرصتهای شغلی درجامعه مورد توجه قرارمی گیرد. در این راستا ، بکارگیری مدلهای مدیریتی در سازمانها ، روندی تازه داشته و نیاز به شناسایی هر چه بیشتر اثرات اینگونه مدلها بر عملکرد صادرات شرکتها می باشد. بسیاری از محققان جهت توجیه و تفسیر رقابت پذیری و عوامل مؤثر بر آن ، نظریه و مدل هایی را عرضه داشته و عوامل مؤثر بر رقابت پذیری را دسته بندی کرده و در قالب مدل هایی ارائه کرده اند. این نظریه ها و مدل ها از تنوع نسبتا زیادی برخوردارند . اما در این میان مدل الماس مزیت رقابت ملی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. پروفسور مایکل پورتر استاد دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۹۰ در کتاب مزیت رقابتی ملل ، مدل الماس رقابت ملی را مطرح نمود . از آن زمان تا حال مطالعات و تحقیقات فراوانی در خصوص قابلیت های کاربردی مدل الماس در تحلیل مزیت رقابتی ملل انجام شده است . با توجه به اینکه استراتژی جهانی با بهره گیری از مدل الماس ، استراتژی های نفوذ در بازارهای خارجی را طراحی می نمایند و شرکت های صادرات گرا نیز ضرورت و اهمیت کاربرد آن را درک نموده اند ، لذا در این مقاله با بهره گیری از مطالعات کتابخانه ای و بهره برداری از تحقیقات انجام شده به تبیین مفهوم رقابت پذیری ، مزیت رقابتی ملی ، مدل الماس و تشریح اجمالی ابعاد آن و تاثیر آن بر توسعه صادرات پرداخته شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.