مقاله تعیین ابعاد کیفیت خدمات سرپایی در بیمارستان های آموزشی شهر تهران از دیدگاه بیماران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تعیین ابعاد کیفیت خدمات سرپایی در بیمارستان های آموزشی شهر تهران از دیدگاه بیماران دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین ابعاد کیفیت خدمات سرپایی در بیمارستان های آموزشی شهر تهران از دیدگاه بیماران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین ابعاد کیفیت خدمات سرپایی در بیمارستان های آموزشی شهر تهران از دیدگاه بیماران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین ابعاد کیفیت خدمات سرپایی در بیمارستان های آموزشی شهر تهران از دیدگاه بیماران :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
سنجش ادراک بیمار از کیفیت ارائه خدمات سلامت به عنوان یک عنصر مهم در ارزیابی های کیفیت خدمات، در سال های اخیرتوجه زیادی را به خود جلب کرده است. این مطالعه در سال ۳۱۳۱ و با هدف تعیین ابعاد کیفیت خدمات از دیدگاه بیمار در درمانگاه هایبیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. نمونه های مطالعه شامل ۰۵۵ بیمار بود که بصورت تصادفیچند مرحله ای از چهار بیمارستان انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده های یک پرسشنامه محقق ساخته شامل ۰۵ آیتم بود که روایی و پایایی آن تایید شد. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام در نرمافزارهای SPSS.18 و LISREL 8.54 انجام شد. برای کیفیت خدمات ۸ بعد استخراج شد که در مجموع ۷۶ درصد واریانس کلی را تببین کرد. ویزیت پزشک، اطلاعات ارائه شده به بیمار ومحیط فیزیکی درمانگاه سه عامل تعیین کننده کیفیت خدمات درمانگاه از دیدگاه بیماران بودند. در بین ابعاد کیفیت خدمات، بالاترین نمره مربوط به ویزیت پزشک با میانگین۴/۲۳و کمترین نمره نیز مربوط به زمان انتظار ادراک شده با میانگین۳/۱۰ بود. بطور کلی میانگین نمره کلی کیفیت خدمات۰/۶۰± ۳/۸۹ از۵بود ۲/۳ بیماران کیفیت خدمات درمانگاه را ضعیف۳۸/۳درصد متوسط و حدود ۷۵ درصد نیزخوب ارزیابی کرده بودند. مطابق یافت ههای این مطالعه ، اکثریت بیماران تجربه مثبتی از مراجعه به درمانگاه های بیمارستان های آموزشی داشته اند و کیفیت خدمات ارائه شده در سطح خوبی بوده است. بهبود کیفیت ویزیت و اطلاعات ارائه شده به بیمار در جریان معاینه، ایجاد یا بهبود سیستم نوبت دهی تلفنی و اینترنتی برای کاهش زمان انتظار، هماهنگی بین پزشکان و مدیریت درمانگاه، و بهبود محیط فیزیکی درمانگاه ها می تواند استراتژی های موثر برای مدیریت درمانگاه های بیمارستان های آموزشی جهت افزایش ادراک مثبت بیماران باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.