مقاله ادراک ساکنان شهر طرقبه از اثرات گردشگری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ادراک ساکنان شهر طرقبه از اثرات گردشگری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ادراک ساکنان شهر طرقبه از اثرات گردشگری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ادراک ساکنان شهر طرقبه از اثرات گردشگری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ادراک ساکنان شهر طرقبه از اثرات گردشگری :

تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
نوشتار حاضر ادراک ساکنان شهر طرقبه از اثرات گردشگری را با استناد به تئوری مبادله اجتماعی مورد مداقه قرار داده است. بنابر رویکرد مذکور احتمالاً به شرط آنکه منافع ادراک شده گردشگری بیشتر از هزینههای ادراک شده آن باشد،ساکنان از گردشگری بیشتر حمایت خواهند کرد. مدل نظری این مطالعه تأثیر سه عامل حس تعلق به اجتماع ، نگرانی اجتماعی و ارزشهای بوممداری را بر ادراک ساکنان از اثرات گردشگری مورد بررسی قرار داده است. تحقیق از نوعمقطعی و دادهها با پرسشنامه و مصاحبه گردآوری شده است. جمعیت آماری پژوهش موردنظر، اصناف طرقبه و جمعیتنمونه ۳۰۵ نفر از شاغلان واحدهای صنفی هستند که به روش نمونهگیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شدهاند. مبادله ادراک منافع و هزینهها، متغیر وابسته تحقیق حاضر است که از تفاضل ادراک منافع از هزینهها به دست آمد. یافتههایپژوهش نشان میدهد کمی بیش از نیمی از ساکنان، منافع و هزینهها را به طور برابر ادراک میکنند، حدود ۱۰ درصد آنان هزینهها و حدود ۳۳ درصد نیز منافع گردشگری را بیشتر ادراک میکنند. همچنین طبق نتایج، دو متغیر نگرانیاجتماعی و حس تعلق به اجتماع با متغیر مبادله ادراک منافع و هزینهها رابطه معناداری دارد. بنابراین، با توجه به نتایجتحقیق، راهبرد پیشنهادی برای حمایت بیشتر ساکنان از گردشگری این است که مسئولان برای کاهش نگرانی ساکنان، توسعهای را انتخاب کنند که تأثیرات منفی این صنعت را کاهش دهد و با استفاده از مشارکت مردم در شناسایی مسائل و نیازهای منطقه و ارائه راهحل از سوی آنان حس تعلق اجتماعی را در آنان تقویت و در نتیجه توجهشان را برای حمایت از گردشگری جلب کنند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.