مقاله بررسی مقایسه ای ابعاد هویت فردی ، جمعی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه ایرانی با هنجار ملیت اروپایی وآسیایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مقایسه ای ابعاد هویت فردی ، جمعی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه ایرانی با هنجار ملیت اروپایی وآسیایی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مقایسه ای ابعاد هویت فردی ، جمعی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه ایرانی با هنجار ملیت اروپایی وآسیایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسه ای ابعاد هویت فردی ، جمعی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه ایرانی با هنجار ملیت اروپایی وآسیایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مقایسه ای ابعاد هویت فردی ، جمعی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه ایرانی با هنجار ملیت اروپایی وآسیایی :

تعداد صفحات:۸
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای ابعاد هویت فردی، جمعی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه ایرانی با هنجار ملیت اروپایی و آسیایی بود. بدین منظور در این پژوهش دانش آموزان دختر سال سوم دبیرستان های شهر تهران درسال تحصیلی ۹۳-۹۲ مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری شامل مقیاس ابعاد هویت(AIQ-TV) چیک، اسمیت و تروب(۲۰۰۲)، بود. پایایی پرسشنامه ها به روش آلفای کرونباخ و روایی آنها با روش تحلیل عاملی محاسبه شد. در زمینه هویت رویکردها و نظرایات مختلفی مطرح شده اند و هر گروه از نظریه پردازان از منظرهای مختلفی به شرح این سازه پرداخته اند که از این میان می توان به سه رویکرد وضعیت نگر (وضعیت هویت مارسیا و اریکسون)، فرایند نگر (نظریه برزونسکی)و محتوانگر اشاره کرد.در سال های اخیر مطرح ترین این رویکردها، رویکرد محتوانکر درباره هویت بوده است. در این رویکرد محتوای خود پنداره و تشکیل آن را به دلیل آنکه خود تعدیل کننده و تنظیم کننده گستره وسیعی از رفتارها و عملکردهای انسان است، مهم می دانند(بامیستر ، ۱۹۹۹؛ مارکوس و ورف،۱۹۸۷؛نایسر ،۱۹۹۱). محتوای خود پنداره در نظریه های مختلف به گونه های متفاوتی تقسیم بندی شده است. به عنوان مثال چیک و همکارانش (چیک،۱۹۸۹؛چیک و همکاران، ۱۹۸۵، به نقل از لاتانن و کراکر ،۱۹۹۲) محتوای هویت را با تفاوت قایل شدن بین سه جنبه از هویت مشخص می سازند که شامل هویت شخصی ، هویت اجتماعی و هویت جمعی است. هویت شخصی از طریق نقشی که ارزش ها، باورها، هیجانات و اهداف شخصی در شکل گیری هویت دارند، بررسی می شود. حال با توجه به ابعاد مختلف هویت فردی ، جمعی و اجتماعی، سؤال اصلی پژوهش حاضر این است که آیا بین ابعاد هویت در بین دانش آموزان ایرانی با هنجار ملیت ارویایی و آسیایی تفاوت معنی داری وجود دارد؟

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.