مقاله بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی از دیدگاه معلمین دوره ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی از دیدگاه معلمین دوره ابتدایی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی از دیدگاه معلمین دوره ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی از دیدگاه معلمین دوره ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی از دیدگاه معلمین دوره ابتدایی :

تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی از دیدگاه معلمین ابتدایی شاهین شهر اصفهان بود. روش پژوهش حاضر پیمایشی- توصیفی و جامعه آماری آن شامل کلیه معلمین ابتدایی شاهین شهر اصفهان به تعداد ۳۵۰ نفر در سال تحصیلی ۹۲- ۱۳۹۱ بود که ۱۸۴ نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای متشکل از دو بخش بود که بخش اول مهارت های ضروری زندگی و بخش دوم میزان توجه به پرورش مهارت های ضروری زندگی در مرحله طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه درسی را مورد بررسی قرار داد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t تک متغیره، آزمون فریدمن و تحلیل واریانس چندراهه) صورت گرفت. یافته ها نشان داد نتایج حاصل بین مجموعه رتبه های ده گانه میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی در سطح ۰۱/۰>p معنی دار بود لذا تفاوت معنی داری بین مجموعه نمرات میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های زندگی وجود داشت. یافته ها همچنین نشان داد نتایج حاصل بین مجموعه رتبه های سه گانه میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های ضروری زندگی در مراحل طراحی، اجرا و ارزشیابی در سطح ۰۱/۰>p معنی دار نبود بنابراین تفاوت معنی داری بین مجموعه نمرات میزان انطباق برنامه های درسی مدارس ابتدایی با مهارت های زندگی در مراحل طراحی، اجرا و ارزشیابی وجود نداشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.