مقاله تأثیر ویژگیهای کالبدی و ادراکی محیط بر میزان جذب افراد به فضاهای عمومی با تاکید براحساس تعلق


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر ویژگیهای کالبدی و ادراکی محیط بر میزان جذب افراد به فضاهای عمومی با تاکید براحساس تعلق دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر ویژگیهای کالبدی و ادراکی محیط بر میزان جذب افراد به فضاهای عمومی با تاکید براحساس تعلق  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر ویژگیهای کالبدی و ادراکی محیط بر میزان جذب افراد به فضاهای عمومی با تاکید براحساس تعلق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر ویژگیهای کالبدی و ادراکی محیط بر میزان جذب افراد به فضاهای عمومی با تاکید براحساس تعلق :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
فضاهای عمومی جدید که در پی گسترش تکنولوژی و تسریع در روند شهرسازی شکل گرفته اند چه به لحاظ کالبد فیزیکی و چه از نظر روابط اجتماعی حاکم در فضا، پاسخگویی لازم را برای جذب افراد به درون خود نداشته و برای افراد استفادهکننده نیز، هویت لازم و احساس تعلق خاطر ،در این فضاها وجود ندارد. خاطرات محیطی زندگی ما را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار می دهداحساس ارتباط با گذشته، حس اعتماد به نفس وهویت. ؛ به نظر می رسد در مطالعه مولفه های موثر بر یک مکان، علاوه بر ارزشهای کالبدی ،مطالعه ارزشهای احساسی، روانی و روابط اجتماعی شکل گرفته در آن و در بین انسان ها نیز حائز اهمیت است؛ از سویی ارزش گذاری افراد نسبت به مکان ها بنا به ویژگیهای شخصیتی و نوع و میزان استفاده از محیط، متفاوت است تا جاییکه ممکن است مکانی علیرغماینکه فاقد ارزش معماری است،دارای هویت و خاطره انگیز برای قشر خاصی از اجتماع باشد. هدف از این تحقیق شناسایی دقیق تر این مولفه های تاثیر گذار محیطی چه به لحاظ ادراکی و اجتماعی و چه از لحاظکالبدی در فضاهای عمومی است فرضیه تحقیق بر این اساس است که این عوامل شامل کالبدی اعم از نورپردازی، رنگ ، فرم ، بدنه های هماهنگ، گیاهان، آب و; وادراکی شامل عواملی چون تنوع پذیری ، انعطاف پذیری، اتفاقات و نمایشگاهها،احساس امنیت، قابلیت محیط برایمشارکت دادن افراد در فعالیتها و ;است. این تحقیق از نوع کیفی بوده روش تحقیق توصیفی تحلیلی و استدلال نوع قیاسی و روش گردآوری داده ها بر اساسمطالعه اسنادی است. در مرجله اول با مطالعه مبانی نظری پژوهش در قسمت کیفی ، چارچوب مبانی نظری تحقیق و مولفه های موثر از دیدگاهاندیشمندان و محققین در این حوزه استخراج و جمع بندی شده است درگام بعدی این عوامل با بررسی نمونه های موفق و تجزیه و تحلیل داده های حاصل ،سنجیده شده است، میزان تاثیر عوامل اولویت بندی و در نهایت پس از تایید فرضیهپژوهش، به جمع بندی ای از نقش متقابل کالبد، فضا و روابط اجتماعی حاکم بر آن و میزان تاثیر پارامترهای این عوامل اصلی بر جذب افراد به محیط ارائه شده و پیشنهادهایی برای طراحی بهتر فضاها مطرح گردیده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.