مقاله رابطه توانایی فراشناخت، کمالگرایی و اهداف پیشرفت تبحری با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه توانایی فراشناخت، کمالگرایی و اهداف پیشرفت تبحری با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه توانایی فراشناخت، کمالگرایی و اهداف پیشرفت تبحری با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه توانایی فراشناخت، کمالگرایی و اهداف پیشرفت تبحری با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه توانایی فراشناخت، کمالگرایی و اهداف پیشرفت تبحری با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
زمینه و هدف: اضطراب امتحان یکی از اضطرابهای موقعیتی است که سلامت روانی دانشآموزان را تهدید میکند و بر کارآمدی، شکوفایی استعداد، شکلگیری شخصیت و هویت اجتماعی آنها تأثیر سوء میگذارد و تحت تأثیر عوامل مختلفی است. لذا پژوهشگر در این پژوهش رابطه توانایی فراشناخت، کمالگرایی و اهداف پیشرفت تبحری را با اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی پایه اول و سوم مقطع دبیرستان موردبررسی قرار داده است. روش بررسی: مطالعه حاضر از نوع مطالعات همبستگی میباشد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی پایه اول و سوم دبیرستان شهر قاین در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ میباشد. از این جامعه تعداد ۳۳۰ دانش آموز (۹۳ دانش آموز تیزهوش به روش سرشماری و ۲۳۷ دانشآموز عادی به روش نمونه گیری خوشه ای) انتخاب و موردبررسی قرار گفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد حالت فراشناختی اونیل و عابدی(۱۹۹۶)، کمالگرایی هیل و همکاران (۲۰۰۴)، اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (۱۳۷۵) و ترکیبی از پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران(۲۰۰۰) و انگیزش تحصیلی هارتر (۱۹۸۱) برای اهداف پیشرفت تبحری استفاده گردید. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده ها در نرم افزار SPSS وارد و با استفاده از روشهای آماری مناسب شامل t مستقل، من ویتنی یو، همبستگی پیرسون، رگرسیون و z فیشر تجزیه وتحلیل گردید. یافته ها:نتایج نشان دادند که بین توانایی فراشناخت و اهداف پیشرفت تبحری با اضطراب امتحان در دانش آموزان عادی و تیزهوش رابطه منفی و معنادار مشاهده شد. بین کمالگرایی انطباقی با اضطراب امتحان در دانش آموزان عادی و بین کمالگرایی انطباقی و غیر انطباقی با اضطراب امتحان در دانش آموزان تیزهوش رابطه مثبت و معناداری به دست آمد. همچنین میانگین نمره توانایی فراشناخت و اهداف پیشرفت تبحری در دانش آموزان تیزهوش نسبت به عادی به طور معناداری بیشتر بود ولی میانگین نمره کمالگرایی انطباقی و غیر انطباقی و میانگین نمره اضطراب امتحان در دانش آموزان عادی نسبت به دانش آموزان تیزهوش به طور معناداری بیشتر بود. نتیجه گیری: با توجه به این نتایج به نظر میرسد که توانایی فراشناختی، اهداف پیشرفت تبحری و کمالگرایی در کااهش و افزایش اضطراب امتحان دانش آموزان نقش به سزایی دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.