مقاله بررسی میزان شیوع اختلال نقص توجه در دانش آموزان مبتلا به اختلال املاء مقطع دبستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان شیوع اختلال نقص توجه در دانش آموزان مبتلا به اختلال املاء مقطع دبستان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان شیوع اختلال نقص توجه در دانش آموزان مبتلا به اختلال املاء مقطع دبستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان شیوع اختلال نقص توجه در دانش آموزان مبتلا به اختلال املاء مقطع دبستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان شیوع اختلال نقص توجه در دانش آموزان مبتلا به اختلال املاء مقطع دبستان :

تعداد صفحات:۸
چکیده:
اختلالات یادگیری یکی از مهمترین اختلالات روانپزشکی کودکان میباشدکه به دشواری در درک گفتار، یا نوشتار می انجامد و میتواند بصورت ناتوانی در محاسبات ریاضی و یا اختلال در خواندن و نوشتن و املاء بروز نماید . در این میان اختلال املاء نویسی در بین دانش آموزان ابتدایی شیوع زیادی دارد. از دیگر اختلالات شایع که در دوران ابتدایی مطرح است، اختلال نقص توجه میباشد. این اختلال، یک اختلال روانی و عصبی است که با نتایج زیان آوری در طول زندگی همراه است و بخش بزرگی از جمعیت جهان ( ۳تا ۷درصد کودکان) را مبتلا کرده است. هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان شیوع نقص توجه در دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال املاء نویسی میباشد. روش: ۷۶ نفر از دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری املاء شهر اصفهان بصورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و میزان شیوع اختلال نقص توجه درآنها مورد بررسی قرارگرفت . داده های پژوهش توسط نرم افزار آماری SPSS ورژن ۲۱ مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که از ۷۶ نفر دانش آموز دارای اختلال املاء تقریبا ۷۲/۵ درصد مبتلا به نقص توجه و ۲۷/۵ درصد فاقد نقص توجه هستند و تفاوت معناداری بین ابتلا به نقص توجه وعدم ابتلا به نقص توجه در این دانشآموزان وجود دارد. همچنین مشخص شد که بین دانش آموزان دختر و پسر مبتلا به اختلال املاء تفاوت معنا داری از نظر مبتلا بودن به اختلال نقص توجه وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.