مقاله پیش بینی آگاهی های فراشناختی دانش آموزان ابتدایی بر اساس جو روانی -اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله پیش بینی آگاهی های فراشناختی دانش آموزان ابتدایی بر اساس جو روانی -اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیش بینی آگاهی های فراشناختی دانش آموزان ابتدایی بر اساس جو روانی -اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیش بینی آگاهی های فراشناختی دانش آموزان ابتدایی بر اساس جو روانی -اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیش بینی آگاهی های فراشناختی دانش آموزان ابتدایی بر اساس جو روانی -اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی :

تعداد صفحات:۲۲
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر پیش بینی آگاهی های فراشناختی دانش آموزان بر اساس جو روانی – اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی (دختر و پسر) مدارس دولتی ناحیه ۲ شهر کرمان می باشد که در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ مشغول به تحصیل بودند نمونه های متشکل از ۴۵۰ دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب گردیدند. برای سنجش جو روانی – اجتماعی کلاس از پرسشنامه جو روانی کلاس (فریزر، گیدینگز و مک روبی، ۱۹۹۵) بهره گرفته شد و متغیر فراشناخت نیز با استفاده از پرسشنامه خود گزارش – دهی اسپرلینگ و همکاران (۲۰۰۲) ارزیابی شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل رگرسیون همزمان و آزمون z فیشر تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که جو روانی – اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی به طور معنی داری آگاهی های فراشناختی در دانش آموزان را پیش بینی می کنند.۶% از توانایی فراشناخت دانش آموزان از طریق این متغیرهای پیش بین، قابل تبیین است. مولفه های جو روانی- اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی پیش بینی کننده زیر مقیاس دانش فراشناختی در دانش آموزان نیستند. مولفه های جو روانی – اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی ، پیش بینی کننده معناداری برای زیر مقیاس تنظیم فراشناختی در دانش آموزان هستند. ۴% از توانایی تنظیم فراشناختی دانش اموزان از طریق مولفه های جو روانی- اجتماعی کلاس و ارزشیابی تحصیلی قابل تبیین است. همچنین یافته ها حاکی از این است که ارزشیابی توصیفی و جنسیت در ارتباط بین جو روانی -اجتماعی کلاس و آگاهی های فراشناختی، نقش تعدیل گری دارند . نتایج آزمون z فیشر نشان داد همبستگی بین جو روانی – اجتماعی کلاس و فراشناخت در گروه پسران بیشتر از دختران است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.