مقاله بررسی رابطه نگرش خواندن والدین، فعالیت های خواندن والدین، خودپنداره و نگرش دانش آموزان با سواد خواندن در دانش آموزان چهارم ابتدایی شهر یزد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه نگرش خواندن والدین، فعالیت های خواندن والدین، خودپنداره و نگرش دانش آموزان با سواد خواندن در دانش آموزان چهارم ابتدایی شهر یزد دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه نگرش خواندن والدین، فعالیت های خواندن والدین، خودپنداره و نگرش دانش آموزان با سواد خواندن در دانش آموزان چهارم ابتدایی شهر یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه نگرش خواندن والدین، فعالیت های خواندن والدین، خودپنداره و نگرش دانش آموزان با سواد خواندن در دانش آموزان چهارم ابتدایی شهر یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه نگرش خواندن والدین، فعالیت های خواندن والدین، خودپنداره و نگرش دانش آموزان با سواد خواندن در دانش آموزان چهارم ابتدایی شهر یزد :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین نگرش خواندن والدین، فعالیت خواندن در منزل ، خودپنداره، نگرش دانش آموزان به خواندن با سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم دبستان شهر یزد، که در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ مشغول به تحصیل بودند انجام شد. با استفاده از روش خوشه ای چند مرحله ای ۳۰۰ دانش آموز پایه چهارم به صورت تصادفی انتخاب گردید وابزار مولفه های مورد مطالعه شامل : پرسشنامه نگرش دانش آموزان مکنا وکر، خودپنداره پرلز ۲۰۱۱ ،نگرش والدین به خواندن یونگ و فعالیت خواندن در منزل پرلز ۲۰۱۱ و متن منتخب سواد خواندن پرلز ۲۰۱۱ است. برای تحیی داده ها از آزمون تی مستقل ، همبستگی پیرسون، واریانس یک راهه و دو راهه و رگرسیون ساده و چند گانه استفاده شده است.یافته های پژوهش نشان داد که ۵ درصد نگرش خواندن دانش آموزان توسط نگرش خواندن والدین تعیین شده است . بدین گونه که چنانچه والدین خواندن را امری مهم در منزل بدانند متقابلا نگرش دانش آموزان به خواندن بهتر می گردد . ۳ درصد از تغییرات متغیر سواد خواندن دانش آموزان توسط فعالیت خواندن در منزل تعیین شده است. بنابراین خواندن مکرر والدین با کودکان، ایجاد فضا و فرصت های خاص برای خواندن بر سواد خواندن تاثیر گذار است. ۳ درصد از تغییرات سواد خواندن ناشی از تغییرات در خودپنداره و نگرش خواندن دانش آموزان است. در متغیرهای خودپنداره و نگرش خواندن و سواد خواندن دانش آموزان، میانگین دختران بیشتر از پسران است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.