مقاله بررسی رابطه خودکارآمدی، هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس با استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه خودکارآمدی، هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس با استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه اصفهان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه خودکارآمدی، هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس با استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه خودکارآمدی، هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس با استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه خودکارآمدی، هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس با استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه اصفهان :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
دانشجویان میتوانند به دلایل مختلفی همچون ناکامی، ماجراجویی، لذت جویی، تنوع طلبی و دوری از خانواده در معرض استفاده از مواد قرار گیرند. از آنجا که آمارهای سن شروع مصرف مواد در حال کاهش و متمرکز بر دانشجویان است، توجه به میزان آمادگی برای اعتیاد این قشر و شناسایی متغیرهای مرتبط با آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. هدف از این مطالعه تعیین رابطه خودکارآمدی، هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس با استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه اصفهان میباشد. روش این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی و به طور دقیق تر از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه ی آماری شامل تمام دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان است که در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ مشغول به تحصیل میباشند که تعداد آنها ۱۷۶۶ نفر است. برای محاسبهی حجم نمونه پس از اجرای مقدماتی و با استفاده از جدول مورگان تعداد ۳۱۵ نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها از پرسشنامه های خودکارآمدی، هیجان خواهی، راهبردهای مقابله با استرس و استعداد سوء مصرف مواد بود. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که خودکارآمدی، هیجان خواهی، راهبردهای مقابله با استرس و استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان رابطه معناداری دارند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که خودکارآمدی، هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس میتواند استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان را پیش بینی کند. نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که خودکارآمدی،استرس میتواند استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان را پیش بینی کند. نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که خودکارآمدی،هیجان خواهی و راهبردهای مقابله با استرس می توانند در پیش بینی استعداد سوء مصرف مواد در دانشجویان نقش مهمی ایفا نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.