مقاله اثربخشی گروه درمانی به شیوه ی شناختی رفتاری برکاهش میزان اضطراب(صفت- حالت) دختران ۱۵ تا ۱۷ سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثربخشی گروه درمانی به شیوه ی شناختی رفتاری برکاهش میزان اضطراب(صفت- حالت) دختران ۱۵ تا ۱۷ سال دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی گروه درمانی به شیوه ی شناختی رفتاری برکاهش میزان اضطراب(صفت- حالت) دختران ۱۵ تا ۱۷ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی گروه درمانی به شیوه ی شناختی رفتاری برکاهش میزان اضطراب(صفت- حالت) دختران ۱۵ تا ۱۷ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی گروه درمانی به شیوه ی شناختی رفتاری برکاهش میزان اضطراب(صفت- حالت) دختران ۱۵ تا ۱۷ سال :

تعداد صفحات:۲۲
چکیده:
هدف: بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی رفتاری برکاهش میزان اضطراب (صفت – حالت ) دختران ۱۵ تا ۱۷ سال می باشد. جامعه آماری: کلیه دانش آموزان دختر ۱۵ تا ۱۷ سال مشغول به تحصیل دردبیرستانهای جزیره ی کیش را شامل می شود. روش بررسی: ازتعداد ۱۰۰ دانش آموزشرکت کننده دراین پژوهش تعداد ۳۰ نفر بعد ازیک جلسه دانش افزایی ، دردوگروه ۱۵ نفری آزمایش وکنترل بصورت تصادفی جای گرفته وبعد در هر دو گروه پیش آزمون اجراشد. از پرسشنامه ی اضطراب (حالت- صفت) اسپیلبرگربعنوان ابزارپژوهش استفاده گردید. طرح پژوهش :ازنوع طرح پیش آزمون پس آزمون باگروه کنترل بوده است. سپس ،درگروه آزمایشی به مدت ۱۰ جلسه ی ، ۹۰ دقیقه ای ،هفته ای یک بارمداخله آزمایشی)تکنیک های شناختی رفتاری برای کاهش اضطراب( اجرا شد وپس ازاتمام برنامه ی آموزش – گروهی ،ازهردوگروه پس آزمون بعمل آمد.یافته ها: به منظورتجزیه وتحلیل داده ها ازتحلیل کوواریانس و آزمون میانگین دوگروه مستقل برای نمره های افتراقی استفاده شد.نتایج تحلیل نشان دادکه میانگین اضطراب (حالت- صفت) پس ازگروه درمانی به شیوه ی شناختی رفتاری درگروه آزمایش پس ازحذف اثرپیش آزمون به طورمعناداری کمترازمیانگین آن درگروه کنترل می باشد.لازم به ذکراست که درپایان دوره برای گروه کنترل گروه درمانی شناختی-رفتاری باهمان تکنیک های مشخص گروه آزمایش انجام شد.نتایج :نشان داده است که گروه درمانی به شیوه شناختی- رفتاری باعث کاهش اضطراب حالت و نیز کاهش اضطراب صفت دختران دراین سنین می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.