مقاله بررسی تطبیقی ساختار گزارش پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی دو کشور ایران و آلمان فدرال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تطبیقی ساختار گزارش پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی دو کشور ایران و آلمان فدرال دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تطبیقی ساختار گزارش پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی دو کشور ایران و آلمان فدرال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تطبیقی ساختار گزارش پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی دو کشور ایران و آلمان فدرال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تطبیقی ساختار گزارش پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی دو کشور ایران و آلمان فدرال :

تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
تغییرات نظام ارزشیابی کلاسی برای بهبود وضعیت یادگیری دانش آموزان ، پدیده ای است که امروزه در اکثر کشور های جهان مشاهده می شود(سیف، ۱۳۸۲). سیاست های آموزشی، ارزشیابی پیشرفت دانش آموزان در طول سال تحصیلی هم از جهت برنامه ریزی آموزشی و هم در راستای ایجاد محیطی عادلانه در رشد همه جانبه دارای اهمیت بوده و قابل مطالعه میباشد، در کشور ما با تأخیری نسبتا طولانی این مسیر در پیش گرفته شده است. در سال ۱۳۸۰ با صدور مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، تغییر مقیاس کمی به کیفی در دوره ابتدایی آغاز شد و از سال ۱۳۸۲ به بعد به اجرا در آمد. از آن زمان تا کنون، جریان اجرای این طرح در طی این سال ها با موفقیت ها و کاستی هایی روبرو بوده است.پژوهش حاضر، به بررسی کاربرد ابزار سنجشی «کارنامه ی توصیفی» که زیربنای ارزیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان برپایه ی پیشرفت یا پس رفتی که در قیاس با وضعیت خود می پردازد و تمرکز آن بر ابزار «گزارش پیشرفت تحصیلی» در نظام ارزشیابی توصیفی در ایران در مقایسه با آلمان فدرال است . با گذشت بیش از یک دهه از زمان تصویب این ابزار سنجشی در مدارس ایران، نتایج ارزشیابی های به عمل آمده توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشان داده است که با وجود چندین سال اجرای آزمایشی ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی، ماهیت این نوع ارزشیابی هنوز به لحاظ مفهومی و تعریف آن بر اساس یک یا تلفیقی از چند نظریهیادگیری، برای مسئولان آموزشی ، اولیای مدارس (معلمان و مدیران ) و نیز اولیای دانش آموزان روشن نیست . مسؤولان برنامه ریزی و مجریان معتقدند که : «; تا کنون طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس کشور به خوبی عملیاتی نشده ویکی از علل آن را تعلیم ندیدن صحیح اجرایی کردن ارزشیابی کیفی در مدارس است». (قربان، ۱۳۸۹) به علاوه، مطابق گزارش های نتایج ارزشیابی، اجرای آزمایشی ارزشیابی توصیفی در سال ۸۵-۱۳۸۴ نشان داده است که این طرح در تحقق برخی از اهداف پیشبینی شده از سوی شورای عالی و معاونت آموزش عمومی و تحصیلی موفق و در بسیاری از موارد ناموفق بوده است بر اساس این گزارش ، در سه سال اجرای آزمایشی ارزشیابی توصیفی، اکثر اهداف پیش بینی شده مهم کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تحقق نیافته اند و یا زمینه های تحقق آنها هنوز فراهم نشده است. از این روی، می توان تحقیق حاضر را گام کوچکی در جهت بدست آوردن تصویری از اهداف و نیز دلایل موفقیت ها و ناکامیابی های این طرح دانست. جهت سنجش موفقیت ها و ناکامیابی های این روند، جریان مشابهی چون اصلاح نظام آموزشی در کشور دیگری، همانند آلمان فدرال که در این زمینه از پیشینه ی بیشتری برخوردار است، می تواند سودمند واقع شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.