مقاله بررسی علت شکست دیسک ردیف دوم توربین واحد گازی ۳۲ مگاواتی نیروگاه ری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی علت شکست دیسک ردیف دوم توربین واحد گازی ۳۲ مگاواتی نیروگاه ری دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی علت شکست دیسک ردیف دوم توربین واحد گازی ۳۲ مگاواتی نیروگاه ری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی علت شکست دیسک ردیف دوم توربین واحد گازی ۳۲ مگاواتی نیروگاه ری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی علت شکست دیسک ردیف دوم توربین واحد گازی ۳۲ مگاواتی نیروگاه ری :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
توربین گازی واحد ۳۱ نیروگاه ری که از واحدهای مدل فیات (TG 30 B2) می باشد، با توان اسمی ۳۲ مگاوات در حین کارکرد با بار پایه دچار سرو صدای غیرعادی و لرزش شدید شده و تریپ می کند. پس از بررسی های اولیه و بازکردن پوسته ها، مشاهده شد که روتور توربین از محل دیسک ردیف دوم دچار شکست شده و پره های متحرک و ثابت و سایر قسمتهای توربین نیز دچار تخریب شدید شده اند. بعلاوه، در پره های کمپرسور نیز خمیدگی و آسیب مشاهده شد. از آنجا که حوادث مشابه با این حادثه پیشتر نیز به دفعات برای سایر واحدهای (TG 20 B2) می باشد، با توان اسمی ۳۲ مگاوات در حین کارکرد با بار پایه دچار سروصدای غیرعادی و لرزش شدید شده و تریپ می کند. پس از بررسی های اولیه و بازکردن پوسته ها، مشاهده شد که روتور توربین از محل دیسک ردیف دوم دچار شکست شده و پره های متحرک و ثابت و سایر قسمتهای توربین نیز دچار تخریب شدید شده اند. بعلاوه، در پره های کمپرسور نیز خمیدگی و آسیب مشاهده شد. از آنجا که حوادث مشابه با این حادثه پیشتر نیز به دفعات برای سایر واحدهای TG 20 اتفاق افتاده بود، کمیته تحقیقات نیروگاه ری تصمیم به بررسی علت وقوع شکست دیسک توربین گرفت، تا به کمک آن بتوان از وقوع حوادث مشابه در آینده جلوگیری کرد. مطالعات انجام شده در این تحقیق شامل مطالعات میدانی، بازرسی های چشمی و بررسی میکروسکوپیک سطح شکست دیسک بود. دو مکانیزم تخریب اصلی برای دیسک مورد نظر متصور بود، یکی خزش به دلیل دمای بالای کاری دیسک و دیگری خستگی کم چرخه به دلیل روشن و خاموش کردن واحد. بازرسی های چشمی از سطح شکست نشان دهنده وجود ریزترک های زیاد و نامنظم بر روی سطح بوده که غلبه مکانیزم تخریب خزشی را پیشنهاد می نمود. بعلاوه، هیچ نشانه ماکروسکوپیک دال بر نقش جدی خستگی کم چرخه با چشم مشاهده نگردید. بنابراین، مطالعات میکروسکوپیک از سطح شکست به کمک میکروسکوپ الکترونی رویشی (SEM) انجام شد. نتایج نشان داد که حفره های خزشی به وفور در سطح شکست دیسک مشاهده شده و ردیابی از خستگی مشاهده نشد. بنابراین، علت شکست دیسک ردیف دوم توربین مذکور، وقوع پدیده خزش در دمای بالای کاری بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.