مقاله مقایسه عزت نفس و خود پنداره در دانش آموزان معلول جسمی- حرکتی و فاقد معلولیت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه عزت نفس و خود پنداره در دانش آموزان معلول جسمی- حرکتی و فاقد معلولیت دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه عزت نفس و خود پنداره در دانش آموزان معلول جسمی- حرکتی و فاقد معلولیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه عزت نفس و خود پنداره در دانش آموزان معلول جسمی- حرکتی و فاقد معلولیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه عزت نفس و خود پنداره در دانش آموزان معلول جسمی- حرکتی و فاقد معلولیت :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
خودپنداره و عزت نفس از مفاهیم بسیار ارزشمند در چهارچوب تحقیقاتی آموزش کودکان استثنایی است. درصد چشمگیری از کودکان بر اثر عوامل گوناگون دچار نقیصه هایی از نظر ذهنی و جسمی می گردند که این نقیصه با معلولیت بعلت فقدان راه حل درمانی مناسب در تمام سنین و گاه تا آخر عمر با آنان همراه می باشد. معلولیت و ناتوانی جسمی منشاء مشکلات عاطفی زیادی است و اثرات آن ممکن است در اشکال مختلف روحی و رفتاری نمایان شود. به طور کلی، معلولیت از هر نوع و شکل که باشد اغلب از طریق ایجاد نگرانی، کاهش اعتماد به نفس و اشفتگی روانی باعث ایجاد بحران های روحی و رفتاری می گردد. افراد دچار ناتوانی اکثراً بیکار، از نظر اجتمعی منزوی، فقیر، کمتر تحصیل کرده، دارای برچسب یا داغ اجتماعی و محروم اند و در جوامع مختلف با موانع، تعصبات و جهت گیری های متعدد جسمانی، قانونی، اقتصادی و روانی- اجتماعی مواجه هستند از آن جا که افراد دارای ناتوانی جسمی در مقایسه با افراد عادی تمایل بیشتری به انزوای اجتماعی دارند، مشارکت اجتماعی آنان کمتر است و در مقایسه با اکثر مردم دارای درآمد و تحصیلات و شغل کمتری هستند. هدف اصلی این پژوهش مقایسه عزت نفس و ابعاد خود پنداره در دانش آموزان معلول جسمی- حرکتی و فاقد معلولیت می باشد. برای رسیدن به این هدف از روش تحلیلی، پیمایشی- توصیفی، منابع کتابخانه ای و مصاحبه بهره گیری شده است. نتیجه پژوهش حاضر بیانگر این امر است که عزت نفس، خود پنداره تحصیلی، اجتماعی و ارزشی معلولین جسمی- حرکتی پایین تر از افراد فاقد معلولیت است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.