مقاله بررسی عوامل موثر بر جایگاه خرمای در سبد مصرفکنندگان (با تاکید بر ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی عوامل موثر بر جایگاه خرمای در سبد مصرفکنندگان (با تاکید بر ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عوامل موثر بر جایگاه خرمای در سبد مصرفکنندگان (با تاکید بر ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل موثر بر جایگاه خرمای در سبد مصرفکنندگان (با تاکید بر ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عوامل موثر بر جایگاه خرمای در سبد مصرفکنندگان (با تاکید بر ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ) :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
منطقه جیرفت وکهنوج با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن خرما در سال، حدود ۲۰ درصد کل خرمای ایران را تولید می کند کهمهمترین ارقام تولیدی این منطقه ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ با ۸۰ درصد تولید منطقه است. لذا هدف از انجام اینتحقیق بررسی عوامل موثر برجایگاه و میزان مصرف ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ در سبد میوه مصرف کنندگان می-باشد. این تحقیق از جنبه هدف کاربردی و از نظر نحوه جمعآوری اطلاعات پیمایشی و با توجه به بررسی رابطه بینمتغیرها از نوع همبستگی بود. جامعه مورد مطالعه در این تحقیق کلیه مصرفکنندگان خرما در شهر تهران بود، با توجه بهاینکه جامعه مورد مطالعه بصورت نامتناهی بوده روش نمونهگیری غیر احتمالی بصورت گلولهبرفی ساده انتخاب شده است.انجام شد. اهداف این تحقیق بررسی spss ابزار اصلی این پژوهش پرسشنامه بود، تجزیه وتحلیل اطلاعات با نرم افزار آماریمیزان سهم هریک از ارقام مضافتی، کلوته و مرداسنگ در سبد میوه مصرف کنندگان، بررسی جایگاه هر یک ازمکانهایعرضه خرما از دیدگاه مصرف کنندگان، بررسی اثر درجه بندی و بسته بندی خرما بر میزان خرید خرما و تعیین علل آن ازدیدگاه مصرف کنندگان و ارائه راهکاری برای استفاده بیشتر از خرما در سبد میوه مصرف کنندگان بود. اما طبق یافته هایتحقیق مشخص شد، که یکی از این روشها عرضه ارقام مختلف خرما با توجه به نوع و توان خرید جامعه هدف است زیراارقام کلوته و مرداسنگ نسبت به خرمای مضافتی دارای ارزش غذایی تقریبا یکسانی می باشند، این درحالیست که درقیمت آنها تفاوت بسیاری وجود دارد. همچنین بیشترین مکان عرضه خرما، خرده فروشی ها می باشد و بیشترین مصرفخرما مربوط به مضافتی با ۷۵۴۵ % است و راهکارهای زیر پیشنهاد می شود: استفاده از بسته بندی و درجه بندی مناسب بابازار هدف و همچنین سازگار با محیطزیست، تبلیغات ارقام مختلف خرما در بازاریابی خرما بر اساس بازارهای هدف بهروشهای مختلف و جدید، برآورده نمودن استانداردهای بازار هدف، راه اندازی بازارهای ویژه محصولات خرما، برداشتمحصول با اصول بهداشتی که بر اساس یافته ها بدست آمده مهمترین عامل در مدیریت صحیح بازاریابی خرما از دیدگاهمصرف کنندگان ایجاد اعتماد در مصرف کننده با رعایت اصول بسته بندی صحیح محصولات مناسب، به منظور تسریع درتوزیع و صرفه جویی در وقت مصرف کننده می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.