مقاله بررسی تاثیر شرایط جوی بر تصادفات آزاد راه زنجان – ابهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر شرایط جوی بر تصادفات آزاد راه زنجان – ابهر دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر شرایط جوی بر تصادفات آزاد راه زنجان – ابهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر شرایط جوی بر تصادفات آزاد راه زنجان – ابهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر شرایط جوی بر تصادفات آزاد راه زنجان – ابهر :

تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
آزاد راه زنجان – ابهر (قسمتی از آزاد راه مهم تهران – تبریز) یکی از محورهای مواصلاتی مهم و پر تردد ایران بوده و نقش زیادی درارتباط مرکز به شمال غرب کشور و نیز اتصال اروپا به آسیای میانه دارد. محور مذکور، از نظر نسبی یکی از محورهای پرتصادفکشور است. در این پژوهش به بررسی تاثیر شرایط جوی بر تعداد تصادفات پرداخته شده است. به منظور بررسی تاثیر شرایط جویبر تعداد تصادفات از گزارش پلیس راه زنجان در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ استفاده شد ، در ابتدا کدهای مربوطه استخراج و داده ها درنرم افزار excel فیلتر و مرتب شدند. سپس داده های هواشناسی روزانه (بارش، یخبندان و هوای صاف) و دادهای ساعتی میانگیندما در سالهای مورد نظر به همراه داده های اخذ شده از تصادفات در آن سالها در نرم افزار excel مرتب و در نرم افزار spss بااستفاده از همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، سپس نمودارها و جداول لازم ترسیم و ماتریس همبستگی محاسبهگردید . بررسی داده های هواشناسی و تعداد تصادفات به وقوع پیوسته در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ نشان داد که ۹۳۶ فقره تصادفدر ۵۸۵ روز هوای صاف ، ۳۶ فقره تصادف در ۴۵ روز یخبندان ، ۱۷۳ فقره تصادف در ۱۲۲ روز بارانی رخ داده است.با آزمون همبستگی پیرسون که انجام شد، رابطه معنا داری ، بین شرایط آب و هوایی (بارندگی ،یخبندان و هوای صاف) و تعدادتصادفات وجود دارد. و رابطه ضعیفی بین دو متغیر میانگین دما و تعداد تصادفات وجود دارد اما تعداد تصادفات در دماهای بالاترمتمرکز شده است. یعنی بیشتر تصادفات در دماهای بالا رخ می دهد. همچنین با بررسی داده های هواشناسی بیشترین تعدادتصادفات در سالهای مورد بررسی به ترتیب در ماههای مرداد، خرداد و فروردین و در شرایط یخبندان در ماه بهمن و در نهایت درشرایط بارندگی، ماه آبان و سپس ماههای اسفند، شهریور و فروردین را به خود اختصاص داده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.